Eğitimde Nitelik mi Nicelik mi?
Eğitimde Nitelik mi Nicelik mi? |
Eğitim sisteminde nitelik mi önemli yoksa nicelik mi?
sorusu önemli tartışma konularından birisidir. Gerçekten de eğitim sisteminde
rakamlar mı önemli yoksa kalite mi? Konusu üzerinde kafa yorsak iyi olacaktır.
Ülkemizin eğitim sistemini baştan aşağı gözden
geçirdiği bir dönemi yaşamaktayız. Yeni Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ziya
Selçuk, eğitim öğretime çok farklı bir bakış açısı ile yaklaşmaktadır. Böyle
bir zaman da tüm eğitimcilerin beyin fırtınası yapmasında fayda vardır.
Düz bir mantıkla baktığımızda herkes gibi biz de
eğitim sisteminde nicelik çok önemlidir diye düşünebiliriz çünkü mantıklı olan
da budur. Yani çocuklarımıza ne kadar çok ders verirsek o oranda başarılı
olacaklarını bekleyebiliriz.
Klasik bakış açısı bu şekilde olmasına rağmen Dünya
üzerindeki farklı uygulamalar bildiklerimizi yeniden düşünmemizi gerektiriyor.
Mesela Güney Kore’de bir öğrenci bir günde yaklaşık 16 saat ders görürken; uluslar
arası bilim yarışmalarında her zaman ilk sıralarda yer alan Finlandiya
öğrencilerine günde ortalama 3-5 saat ders vermektedir. Ülkemiz ise ilköğretimde
yaklaşık 6, ortaöğretimde 8 saat ders vermektedir.
Bu sonuçlara baktığımızda Finlandiya’dan başarılı
olmamız beklenebilir ancak böyle bir şeyin olmadığına hep birlikte şahit oluyoruz.
Aynı zamanda Finlandiya ve Güney Kore örnekleri eğitimde nitelik mi önemli, nicelik
mi sorusu hakkında da sanırım bir fikir vermektedir.
Kültürümüzde ‘’Yarım yamalak’’ diye bir tabir
vardır. Bir işi hakkıyla yapmayan insanlara söylenir. Gerektiği gibi yapılmayan
işin insanların nazarında çok bir anlamı olmadığı gibi yapılan işe karşı da
insanların bir teveccühü olmaz. Doğru olan yaptığımız işi dört dörtlük
yapmaktır.
Benjamin Bloom’da tam öğrenme modelinde birçok
konuyu kısmen öğrenmektense daha az konuyu tam öğrenmenin insanlar için daha
faydalı olacağını vurgulamaktadır. İnancımıza göre ise; Müslüman yaptığı işi
tam ve eksiksiz yapmalıdır.
Eğitim öğretimde sıçrama yapma beklentisi ile zaman
zaman çocuklarımızı ders yükü altında ezdiğimiz de görülmektedir ancak şunu da
unutmayalım ki, çocuklarımıza vermeye çalıştığımız dersin yoğunluğu onların
eğitim öğretim etkinliklerinden tiksinmelerine, derslerden soğumalarına neden
olacaksa o durumda eğitim öğretimde niceliğin hiçbir önemi kalmamaktadır.
Bu fikirleri göz önünde bulundurduğumuzda gerektiği
gibi ve tam olarak yapıldığında bazen az, çoktan da etkili olabilir diye
düşünsek galiba yanılmış olmayız.
Görseller: https://unsplash.com/
Eğitimde Nitelik mi Nicelik mi?
Reviewed by EĞİTİM PINARI
on
Eylül 18, 2018
Rating:
Evet nitelikli nicelikmi konu başlı başına üzerine kitaplar yazılan bir çok akademisyen tarafından detaylı olarak inceleme yapılan konu yıllarca bu konu önümüzde her dönem konuşulmaya devam etmekte ve edecek
YanıtlaSilDeğerli katkılarınız için çok teşekkürler.
SilYorumlarınız benim paylaşımlarından daha değerli diyebilirim. Konuya vakıf olduğunuz çok belli oluyor. Böyle yorumlarla bana katkı sağlamanız çok hoşuma gidiyor Xhayat. İyi ki, varsınız. Sevgilerle:))
YanıtlaSil