Kilo Verme Yöntemleri - EĞİTİM PINARI

Kilo Verme Yöntemleri


kilo verme, zayiflama, kilo problemi
Kilo Verme Yöntemleri


Fazla Kilolarımı Nasıl Veremedim?
Sevgili okurlar, fazla kilolarımı nasıl verdim veya kilo verme yöntemleri gibi yazılar bekliyor olabilirsiniz. Bundan dolayı yazının başlığı size ilginç gelmiş olabilir ancak yine de yazıyı sabırla okuyup sonuna gelebilirseniz, beklediğiniz yazı türlerinden çok da farklı bir yazı olmadığını göreceksiniz.

Kilo problemi olmayan insan neredeyse yok denecek kadar azdır. Hepimizin şu veya bu şekilde vermemiz gereken birkaç kilomuz vardır. Bende sigarayı bırakma sürecinde fazla bilinçli olmadığım için sigaranın verdiği boşluğu gıda maddeleri ile doldurmaya çalıştım ve bir parça kilo aldım. (Sigara bırakma mücadelemi daha önceki bir yazımda ‘’Sigara Seni  Öldürmeden’’ başlığı ile anlatmaya çalışmıştım.)

Hem estetik olarak hem de sağlık açısından bu kilolarımızı verip rahatlamak istiyoruz ancak bunu bir türlü beceremiyoruz. Kilo verme amacına ulaşan insan sayısı gerçekten çok azdır.

Bu yazımızda neden kilo veremediğimiz üzerinde kafa yormaya gayret göstereceğiz. Zaten kilo verememe konusunu aydınlığa kavuşturursak kilo verme yöntemlerini de ortaya koymuş oluruz. Kilo verememe sebepleri:

1-   Hareketsiz bir yaşam. Kilo vermede temel prensip yediklerimizi yarıya indirmek ve hareketlerimizi iki katına çıkarmaktır. Hem kilo verebilmek için hem de sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için uzmanlar günde en az bir saat yürüyüş tavsiye ettiği halde maalesef pek çoğumuz bu tavsiyelere uymadan günümüzü pasif bir şekilde geçiriyoruz.

2-   Su tüketimi. Kilo verebilmek için su tüketimi çok önemlidir. Çünkü kilo verme esnasında yağ yakma işlemi su ile olmaktadır. Günlük üç üç buçuk litre su tüketmemiz gerekmektedir. Sabahları aç karna ve yemeklerden önce içilen su iştahı da kestiği için kilo vermeye katkı sağlamaktadır.

3-   Beyaz ekmek tüketimi. Beyaz ekmekle ilgili tartışmalara hiç girmeden şunu söyleyebilirim ki, beyaz ekmeği gereğinden fazla tüketmekteyiz. Ben şahsen beyaz ekmek yediğimde daha çabuk acıktığımı fark ettim. Prensip olarak bir dilim kepekli ekmekle kendimizi sınırlamak çok faydalı olacaktır.

4-   Hazır gıdalarla beslenmek. Günümüzde hazır gıdaların içinde sayısız kimyasal olduğunu bilmeyen kalmadı. Mümkün olduğunca ev yemekleri yiyerek hazır gıdalardan uzak durmalıyız. Kilo verme sürecinde kola, cips, şekerli gıdalar, hamur ve hamur işlerinden uzak durarak tuz tüketimini en aza indirmeliyiz.

5-   Kilo verme programı yapmamak. Kilo verme sürecinde en önemli faktör niyet ederek bir program yapmaktır. Kendimize bir günlük, haftalık, ve aylık bir program yaparak bu programa sadık kalabilirsek kilo verme sürecimiz başlayacaktır.

6-   Yemek çeşitlerini azaltmamak. Her ne kadar ekonomik sıkıntılardan dert yanıyor olsak da çok şükür sofralarımız padişah sofralarını aratmıyor. En fakir dediğimiz insanların bile göbekli olduğunu görmekteyiz. Kilo verebilmek için yemek çeşitlerini azaltmamız gerekmektedir. Yemek çeşitlerini azaltmak aynı zamanda mide sağlığımız için de gereklidir. Kilo vermek için soframızda bir veya ikiden fazla yemek çeşidi bulundurmamalıyız.

7-   İç konuşmalarımıza dikkat etmemek. Kilo verme sürecinde en önemli faktörlerden birisi de iç konuşmalarımızın farkında olmaktır. Hem kilo vermeye çalışıp hem de hafta sonu kendisine iyi bir ziyafet çekmeyi hayal eden kişinin kilo vermesi çok zordur. Kilo verme sürecinde kendimize ziyafet çekme düşüncesini aklımızdan çıkarmalıyız.

8-   Protein ağırlıklı beslenmemek. Kilo verme sürecinde bana göre en önemli maddelerden birisi de karbonhidrat tüketimini azaltarak protein ağırlıklı ve yeşil sebzelerle beslenmeye gayret etmektir. Fakat bu maddeyi sadece proteinlerle beslenme şekline dönüştürmek tehlikeli olabilir.

Yazımızın başlığını neden kilo verme yöntemleri ya da fazla kilolarımı nasıl verdim şeklinde belirlemediğimi yukarıda bahsettiğim maddelerden anlamış olmalısınız. Ben de birçok insan gibi fazla kilolarımı istediğim oranda veremedim. Bundan dolayı da başlığımı fazla kilolarımı nasıl veremedim şeklinde düzenledim.

Evet on kiloya yakın bir kilo verdim ancak yıllardır nefret ettiğim göbekten bir türlü kurtulamadım. Şunu özellikle vurgulamak isterim ki, yukarıda bahsettiğim maddelere ne derece uyarsam kilo vermeye başlıyorum ancak bu maddeleri uygulamayı ihmal edersem tekrar kilo almaya başlıyorum. Bana göre bu maddelerden en önemli olanı kilo vermeye niyet etmek ve kendimize bir program belirleyerek o programı uygulamaya çalışmaktır.

Görseller: https://unsplash.com/
Kilo Verme Yöntemleri Kilo Verme Yöntemleri Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 24, 2018 Rating: 5

2 yorum:

  1. Kaleminize sağlık, eğitici bir yazı olmuş. Aşırı kilo ve obezite maalesef günümüzün en büyük sorunlarından birisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.