Okulda Başarı Sağlama Yöntemleri - EĞİTİM PINARI

Okulda Başarı Sağlama Yöntemleri



okul, aile, basarı, egitim, pozitif egitim
Okulda Başarı Sağlama Yöntemleri

Daha önce de başka sitelerde okulda başarı sağlama yöntemleri hakkında yazılar yazmıştım. Ancak okulda başarı sağlama konusu çok kapsamlı bir konu olduğundan dolayı bir yazı ile anlatmak mümkün olmayabilir. 
Belki her yazıda bu konunun bir yönüne dikkat çekmiş olabiliriz. Ama yine de ne olursa olsun bu konuyu dönüp dönüp tekrar ele almakta fayda vardır. Çünkü okulda başarı konusuna ülkemizin geleceği için her eğitimci kafa yormalıdır.
Okulda başarı nasıl sağlanır? Sorusunun cevaplarını doğru bir şekilde ortaya koyabilmek için konunun sınırlarını iyi belirlemek gerekmektedir. Okulda başarı konusu kapsamlı bir konudur ancak biz bu yazımızda kurumsal bazda neler yapılabilir? Bunlara bakmak istiyoruz.
Okulda başarı sağlamak için Maslow’un ihtiyaçlar piramidini göz önünde bulundurmak ve öğrenci ve öğretmenlerin fizyolojik ihtiyaçlarını gidermek gerekmektedir. 
En başta bu konuya parmak basma sebebimiz, fizyolojik ihtiyaçları karşılanmayan insanlardan verim elde etmenin mümkün olmamasındandır. Fakat bu konu yetkililerin ilgi alanındaki konulardan olduğundan fazla detaya girmeden geçmek durumunda kalıyoruz.
Okulda başarı sağlama yöntemleri konusunda üzerine hassasiyetle eğilmemiz gereken en önemli konu okul ortamlarının eğitim öğretim açısından hazır hale getirilmesidir. 
Okulda görev yapan hizmetlisinden öğrencisine, tüm personelin okulda bulunmaktan zevk alması ve mutlu olması gerekmektedir. Günümüzde bu yaklaşıma pozitif eğitim denilmektedir.
Okulun her personeli okula gelmediği her gün adeta bir yanlış yapmış gibi rahatsız olmalı, okula gelmediği günü kayıp olarak kabul etmelidir. Bu konuda en önemli görev de okul idarecilerine düşmektedir.
Okul idarecisi sosyal ve sportif faaliyetler tertip etmek suretiyle kurumunda pozitif bir hava yaratmasını bilmelidir. Böyle bir ortam kurumdaki tüm çekişmeleri ve zıtlaşmaları da ikinci plana iteceğinden okulda başarı sağlamak kaçınılmaz hale gelecektir.
Kurum yöneticileri için böyle bir ortamı oluşturmanın çok kolay olmadığını da gözden kaçırmamak gerekir. Çünkü devlet kurumlarında etkinlikler belli bir mevzuat çerçevesinde ve belirli bir düzene göre yürütülmekte imkanlar ise sınırlı olduğundan idarecilerin sosyal kaynaşmayı sağlaması büyük çaba gerektirir. 
Ancak idarecilikte böyle bir şeydir. İdareci imkansızlıkları mazeret olmaktan çıkaran ve çevresindeki potansiyel fırsatları değerlendirmesini bilen insandır.Böyle bir bakış açısı ile kurumunda biz bilincini geliştirmeyi becerebilen idareciler zaten okulda başarı sağlama yöntemlerini hayata geçirmiş sayılabilirler.
Görseller: https://unsplash.com/



Okulda Başarı Sağlama Yöntemleri Okulda Başarı Sağlama Yöntemleri Reviewed by EĞİTİM PINARI on Eylül 27, 2018 Rating: 5

14 yorum:

  1. Merhabalar,
    Günümüzde maalesef okul başarısı olayı sadece yazılarda kaldı. Oğlum bu sene ortaokula yeni başladı. Maşallah öğretmenlerimiz çocukla çocuk olmayı çok seviyorlar. Onları eğitip, çalışmalarını, başarılarını destekleyecekleri yerde başarıyı aşağıya çekme tarafındalar. Olayın içinde birebir yaşadığım için gerçekten eğitime ve öğretmenlere bakış açım değişti. Eğitimin geldiği nokta bu olmamalıydı. Ülkem ve gençlik adına çok üzgünüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Okulda başarılı olmak içinde,önce eğitimcilerin kaliteli,sabırlı,anlayışlı ve gerçekten eğitmen olması önemli.

    YanıtlaSil
  3. Çocuğun okulda ters düştüğü bir öğretmen, öğrenci ya da herhangi biri olması da okuldan soğumasına ve başarısız olmasına neden olabiliyor maalesef. Gerçi bizim zamanımızda durum bu kadar vahim değildi. Çocuk okuyacaksa her şekilde okuyordu. Şimdi ne hocalar, ne özel dersler alınıyor da yine de başarı yok.

    YanıtlaSil
  4. kaliteli bir eğitim için eğitimcinin vizyon sahibi olması gerektiğine inananlardanım. Fakat okumak isteyen çocuk her şartta okuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşlerinizde haklılık payı var ancak takdir edersiniz ki, bir eğitimci bu konularda fikir beyan etmek durumundadır. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. aslında başarıyı tanımlamalı.her çocuk özeldir ve her çocuğun başarı hikayesi farklıdır.ama sistemimiz maalesef başarıyı sadece akademik düzeye indirgeyip yüklü bir müüfredatla hem öğretmenleri hem öğrencileri zorluyor.oysa her çocuğun dominand zekası farklı.kimi görsel zekasıyla öğrenmeyi daha etkin gerçekleştiriyor kimi işitsel kimi uzamsal zekayla.ancak sınıf mevcuyetlerinin kalabalık olması ve müüfredatın tüm farklılıkları kapsama anlamındaki eksikliği öğretmenlerin moivasyonu ve alt yapısı gibi nedenler olunca mevcut durumu yaşıyoruz.yazılacak çok şey var.21 yıldır öğretmenim.değişimin değişmeyen tek şey olduğunu düşündüğümden sürekli kendimi güncellemeye ,vizyonumu geniş tutmaya çalışıyorum.ama inanın çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Alanay Hanım, değerli eğitimcilerin bloguma katkı yapması beni çok mutlu etmektedir. Kaleminize sağlık.

      Sil
  6. Başarıdan kasıt da önemli tabii her çocuk matematikte, fizikte iyi olacak diye bir şart yok sonuçta. Aslında önemli olan çocuğun gerçekten neye ilgisi olduğunu keşfedip o alana yoğunlaşmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size sonuna kadar katılmaktayım. Çok teşekkürler Ali Bey.

      Sil
  7. Sevgili XHayat, inanın zaman ayırıp öyle güzel yorumlar yapıyorsunuz ki; size ne cevap yazacağımı bilemiyorum. Koskocaman teşekkürlerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkürler, saygılarımla.

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.