Okulda Başarı Sağlama Yöntemleri
Okulda Başarı Sağlama Yöntemleri |
Daha önce de başka sitelerde okulda başarı sağlama yöntemleri hakkında yazılar yazmıştım. Ancak
okulda başarı sağlama konusu çok kapsamlı bir konu olduğundan dolayı bir yazı
ile anlatmak mümkün olmayabilir.
Belki her yazıda bu konunun bir yönüne dikkat çekmiş
olabiliriz. Ama yine de ne olursa olsun bu konuyu dönüp dönüp tekrar ele
almakta fayda vardır. Çünkü okulda başarı konusuna ülkemizin geleceği için her
eğitimci kafa yormalıdır.
Okulda
başarı nasıl sağlanır? Sorusunun cevaplarını doğru bir şekilde
ortaya koyabilmek için konunun sınırlarını iyi belirlemek gerekmektedir. Okulda
başarı konusu kapsamlı bir konudur ancak biz bu yazımızda kurumsal bazda neler
yapılabilir? Bunlara bakmak istiyoruz.
Okulda başarı sağlamak için Maslow’un ihtiyaçlar
piramidini göz önünde bulundurmak ve öğrenci ve öğretmenlerin fizyolojik ihtiyaçlarını gidermek gerekmektedir.
En başta bu konuya parmak basma sebebimiz, fizyolojik
ihtiyaçları karşılanmayan insanlardan verim elde etmenin mümkün
olmamasındandır. Fakat bu konu yetkililerin ilgi alanındaki konulardan
olduğundan fazla detaya girmeden geçmek durumunda kalıyoruz.
Okulda
başarı sağlama yöntemleri konusunda üzerine hassasiyetle
eğilmemiz gereken en önemli konu okul ortamlarının eğitim öğretim açısından
hazır hale getirilmesidir.
Okulda görev yapan hizmetlisinden öğrencisine, tüm
personelin okulda bulunmaktan zevk alması ve mutlu olması gerekmektedir.
Günümüzde bu yaklaşıma pozitif eğitim denilmektedir.
Okulun her
personeli okula gelmediği her gün adeta bir yanlış yapmış gibi rahatsız olmalı, okula gelmediği günü kayıp olarak kabul etmelidir. Bu konuda en önemli
görev de okul idarecilerine düşmektedir.
Okul idarecisi sosyal ve sportif faaliyetler tertip
etmek suretiyle kurumunda pozitif bir hava yaratmasını bilmelidir. Böyle bir
ortam kurumdaki tüm çekişmeleri ve zıtlaşmaları da ikinci plana iteceğinden
okulda başarı sağlamak kaçınılmaz hale gelecektir.
Kurum yöneticileri için böyle bir ortamı oluşturmanın
çok kolay olmadığını da gözden kaçırmamak gerekir. Çünkü devlet kurumlarında
etkinlikler belli bir mevzuat çerçevesinde ve belirli bir düzene göre yürütülmekte
imkanlar ise sınırlı olduğundan idarecilerin sosyal kaynaşmayı sağlaması büyük
çaba gerektirir.
Ancak idarecilikte böyle bir şeydir. İdareci
imkansızlıkları mazeret olmaktan çıkaran ve çevresindeki potansiyel fırsatları
değerlendirmesini bilen insandır.Böyle bir bakış açısı ile kurumunda biz bilincini
geliştirmeyi becerebilen idareciler zaten okulda
başarı sağlama yöntemlerini hayata geçirmiş sayılabilirler.
Görseller: https://unsplash.com/
Okulda Başarı Sağlama Yöntemleri
Reviewed by EĞİTİM PINARI
on
Eylül 27, 2018
Rating:
Merhabalar,
YanıtlaSilGünümüzde maalesef okul başarısı olayı sadece yazılarda kaldı. Oğlum bu sene ortaokula yeni başladı. Maşallah öğretmenlerimiz çocukla çocuk olmayı çok seviyorlar. Onları eğitip, çalışmalarını, başarılarını destekleyecekleri yerde başarıyı aşağıya çekme tarafındalar. Olayın içinde birebir yaşadığım için gerçekten eğitime ve öğretmenlere bakış açım değişti. Eğitimin geldiği nokta bu olmamalıydı. Ülkem ve gençlik adına çok üzgünüm :(
Yorum ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.
SilOkulda başarılı olmak içinde,önce eğitimcilerin kaliteli,sabırlı,anlayışlı ve gerçekten eğitmen olması önemli.
YanıtlaSilKatılıyorum, eğitimde kalite önemli.
SilÇocuğun okulda ters düştüğü bir öğretmen, öğrenci ya da herhangi biri olması da okuldan soğumasına ve başarısız olmasına neden olabiliyor maalesef. Gerçi bizim zamanımızda durum bu kadar vahim değildi. Çocuk okuyacaksa her şekilde okuyordu. Şimdi ne hocalar, ne özel dersler alınıyor da yine de başarı yok.
YanıtlaSilYorum için teşekkürler.
Silkaliteli bir eğitim için eğitimcinin vizyon sahibi olması gerektiğine inananlardanım. Fakat okumak isteyen çocuk her şartta okuyor
YanıtlaSilGörüşlerinizde haklılık payı var ancak takdir edersiniz ki, bir eğitimci bu konularda fikir beyan etmek durumundadır. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Silaslında başarıyı tanımlamalı.her çocuk özeldir ve her çocuğun başarı hikayesi farklıdır.ama sistemimiz maalesef başarıyı sadece akademik düzeye indirgeyip yüklü bir müüfredatla hem öğretmenleri hem öğrencileri zorluyor.oysa her çocuğun dominand zekası farklı.kimi görsel zekasıyla öğrenmeyi daha etkin gerçekleştiriyor kimi işitsel kimi uzamsal zekayla.ancak sınıf mevcuyetlerinin kalabalık olması ve müüfredatın tüm farklılıkları kapsama anlamındaki eksikliği öğretmenlerin moivasyonu ve alt yapısı gibi nedenler olunca mevcut durumu yaşıyoruz.yazılacak çok şey var.21 yıldır öğretmenim.değişimin değişmeyen tek şey olduğunu düşündüğümden sürekli kendimi güncellemeye ,vizyonumu geniş tutmaya çalışıyorum.ama inanın çok zor.
YanıtlaSilÇok teşekkürler Alanay Hanım, değerli eğitimcilerin bloguma katkı yapması beni çok mutlu etmektedir. Kaleminize sağlık.
SilBaşarıdan kasıt da önemli tabii her çocuk matematikte, fizikte iyi olacak diye bir şart yok sonuçta. Aslında önemli olan çocuğun gerçekten neye ilgisi olduğunu keşfedip o alana yoğunlaşmak.
YanıtlaSilSize sonuna kadar katılmaktayım. Çok teşekkürler Ali Bey.
SilSevgili XHayat, inanın zaman ayırıp öyle güzel yorumlar yapıyorsunuz ki; size ne cevap yazacağımı bilemiyorum. Koskocaman teşekkürlerimi sunuyorum.
YanıtlaSilÇok teşekkürler, saygılarımla.
YanıtlaSil