Hintlilerden 10 Başarı Öğüdü - EĞİTİM PINARI

Hintlilerden 10 Başarı Öğüdü



basari, basarisizlik, hintlilerden basari ogudu
Hintlilerden 10 Başarı Öğüdü

Sevgili okurlarım, her milletin hayata ve başarıya olan bakış açıları farklılıklar gösterse de bazı alanlarda benzerlikler de bulunabilir.

Bu yazımda Hintlilerin başarı öğütlerini sizler için derlemeye çalıştım. Bir Hint öğretisinde, insanların başarılı olabilmesi ve iyi bir insan özelliği kazanabilmesi için aşağıda verilen on altın öğüde uyması gerektiği ifade edilmektedir.

Hintlilerden 10 Başarı Öğüdü

1. Düşünmeye vakit ayır; düşünme güç için kaynaktır.

2. Eğlenceye vakit ayır; eğlence gençliğin sırrıdır.

3. Okumaya vakit ayır; okuma bilginin pınarıdır. Hangi bilginin bakış açımızı değiştireceğini ve bizleri nerelere götüreceğini bilemeyiz.

4. Duaya vakit ayır; dua güçsüz anlarda direnmenin desteğidir.

5. Sevmeye vakit ayır; sevme yaşamı tatlı kılan şeydir.

6. Anlaşmaya vakit ayır; o bilgeliğe açılan kapıdır.

7. Gülmeye vakit ayır; gülme ruhun müziğidir.

8. Vermeye vakit ayır; verme günün aydınlığıdır.

9. İşini yapmaya vakit ayır; o var olmanın anlamıdır.

10. Teşekküre vakit ayır; teşekkür yaşam pastasının kremasıdır.

Bu yazımda sizler için Hintlilerin başarılı olma yöntemlerinden bazılarını Hintlilerden 10 başarı öğüdü başlığı ile sıralamaya çalıştım. Yazımın sizler için faydalı olmasını ümit ediyorum.

 Görseller: Google görseller


Hintlilerden 10 Başarı Öğüdü Hintlilerden 10 Başarı Öğüdü Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 01, 2019 Rating: 5

22 yorum:

  1. Yaptıklarımız da var layıkı ile yapamadıklarımız da. Çok güzel bir paylaşımdı Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olması dileği ile teşekkürler.

      Sil
  2. kimini yapıyoruz kimi yarım kalıyor.özellikle büyük şehirlerde programlanmış hayat yaşarken ...

    YanıtlaSil
  3. Şükür ve teşekkür iki altın anahtar bence de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, size faydalı olması ümit ederim.

      Sil
  4. Vakit ayırmamız gereken ne kadar da çok şey varmış.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bu seçeneklerin içinde Allah'a vakit ayır ? Göremedim.
    Başarı Allah'ın yardımıyladır. Bir çok ayet var ben sadece bir tanesini aşağıda yazdım.
    Şu’ayb, şöyle dedi: “Ey kavmim! Söyleyin bakayım, ya ben Rabbimden gelen açık bir delil üzere isem ve katından bana güzel bir rızık vermişse!. Ben size yasakladığımı kendim yapmak istemiyorum. Ben sadece gücüm yettiğince (sizi) düzeltmek istiyorum. BAŞARIM ANCAK ALLAH'ın yardımı iledir. Ben sadece O’na tevekkül ettim ve sadece O’na yöneliyorum.”
    Hud Suresi 88.ayeti kerime..
    Paylaşım için teşekkür ederim adı üzerinde Hintlilerin başarı öğütleri ve başarıları da ortada.. Toplumları sınıf farklılıkları yüzünden çökmüş Allah din iman versin onlara.. amiiin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkür ederim Emine Hanım, bu seçeneklerin arasında Allah'a vakit ayır gibi bir tavsiye görememeniz normaldir. Çünkü tavsiye Hintlilerden ve bildiğiniz gibi Hintlilerin dini de İslam değil.(Kısman ülkede Müslüman olsa bile) Ancak hiç olmazsa duaya vakit ayır diye bir tavsiye var. Hintlilerde bile manevi olarak Yaratan'a bir yöneliş olduğunu görüyoruz. Ayeti Kerime için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Düşünme, eğlenme, dua,sevme, gülme,teşekkürler.. Zaten bunlar harika değerler.. Başarıyı da beraberinde getirmesi kaçınılmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, bize faydalı değerleri yaşantımıza katmak temennisi ile.

      Sil
  7. Ne kadar güzel öğütler hakikaten deneyim ve bilgelik sonucu ortaya çıkmış hepsi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, belirli bir birikim sunucu ortaya çıktığı konusuna ben de katılmaktayım.

      Sil
  8. çok güzeel, gerçekten okurken bile yüzünü gülümsetiyor.. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size böyle olumlu duygular yaşatıyorsa ne mutlu bana.

      Sil
  9. Hintlilerin felsefelerini severim. Dünyaya, doğaya, canlılara zarar vermeden yaşıyorlar. Sevgi ve saygıyla yaşıyorlar. Bu da insan olmak için yeterli zaten. Öğütlerini beğendim. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olmak çok güzel, teşekkürler.

      Sil
  10. Şu an yapılan tek şey eğlenceye vakit ayrılması

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fazlası ile eğlence odaklı bir toplum olduk maalesef, teşekkürler.

      Sil
  11. hepsini sevdim :) maalesef bu tür bilgileri sık sık paylaşmak zorunda kalıyoruz artık... aydınlık yarınlara diyelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum Ahu Hanım, yorum ve ziyaret için çok teşekkür ediyorum.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.