Problemler Konusu Nasıl İşlenmeli?
Problemler Konusu Nasıl İşlenmeli? |
Problemleri Problem Etme
Günümüz eğitim öğretiminde doğrular
tek değildir. Bugün doğru kabul ettiğimiz bilgiler başka bir zamanda yanlış
olmasa da işlevsiz hale gelebiliyor.
Eğitimci yazar Jhon
Holt Çocuklar Neden Başarısız Olur?
İsimli kitabında günümüz eğitim sisteminin zekayı
anlamak ve geliştirmek yerine, körelttiğini söyler. Bu yaklaşıma göre eğitim
sistemleri çocuklarımıza faydalı olalım derken zarar bile verebilmektedir.
Böyle bir görüşten eğitim sistemlerinin
tümden zararlı olduğunu düşünmesek de bazı yan etkilerinin olduğunu da
görmezden gelmeyelim.
Örnek verecek olursak matematik dersinde problemler
konusu çocuklarımızın gelişiminde faydadan çok zarar vermektedir. Bundan dolayı
problemler konusunun ilköğretim birinci kademede müfredattan çıkarılmasının
gerekli olduğunu düşünmekteyim.
Problemler matematiğin diğer konuları gibi çözüm
yolları çok belirgin olmayan bir konudur. Problemlerin çözümünün belirli bir
sistematiğinin olmayışı çocuklarımızın problemleri çözmekte zorlanmalarına ve
öğrenilmiş çaresizlik yaşamalarına sebep olmaktadır. Alt sınıflarda öğrencilere
problem çözdürmeye çalışmak hiç bilmedikleri bir bölgede yol buldurmaya
çalışmak gibidir.
Çocuklarımızın gelişim aşamalarını gözlemlediğimizde
ya küçük başarılar yaşayarak başarılı birer öğrenci olduklarını ya da küçük
başarısızlıklar yaşayarak başarısız öğrenciler olduklarını görmekteyiz.
Eğitimcilerin amacı her bir öğrenciye başarının
hazzını yaşatarak kendileri hakkında başarılı insan fikrinin gelişmesini
sağlamaktadır. Bu da çocuklarımıza her an başarı yaşatmak fikrini amaç edinmiş nitelikli
öğretmenler tarafından gerçekleştirilebilir.
Çocuklarımızın kendi haklarındaki kanaatleri çoğunlukla
ilköğretimin birinci kademesinde geliştiği için bu dönemde öğretmenlerimizin çocuklarımızı
çok fazla zorlamadan eğitmelerinde fayda vardır.
Bana göre problemler konusu matematik dersinde
ustalaşmış öğrencilerin kendilerini sınayacakları bir alandır. Matematik
dersini çok iyi öğrenmiş öğrencilere problemler çözdürülerek zihin jimnastiği
yaptırılabilir. Ancak matematik dersini anlamakta zorlanan öğrencilerimize problemleri problem etmemekte fayda
vardır.
Algılama seviyesi normal olan öğrencilere problem
çözdürmeye çalışmak öğrencilerde yılgınlık hissinden başka bir şeye yaramaz. Bu
ise çocuklarımızın kendi zekalarından şüphe etmelerine sebep olabilir.
Öğrencileri böyle bir psikoloji içine sevk etmek onlara yapılabilecek en büyük
kötülüklerdendir.
Özetleyecek olursak, öğrencilerimize
mantık örgüsü her öğrencinin kendi akıl yürütmesi ile çözülebilen problemleri
çözdürerek öğrenilmiş çaresizlik yaşatmak doğru değildir. Özellikle ilköğretim
birinci kademede her bir öğrencinin başarılı olduğu bir alanı tespit ederek
onlara başarı hazzı yaşatmak en doğrusudur. Öğrencilerimize her fırsatta başarı
yaşatma imkanı varken problemleri
problem etmenin hiçbir anlamı yoktur.
Görseller: https://unsplash.com/
Problemler Konusu Nasıl İşlenmeli?
Reviewed by EĞİTİM PINARI
on
Ekim 04, 2018
Rating:
Hiç yorum yok: