Problemler Konusu Nasıl İşlenmeli? - EĞİTİM PINARI

Problemler Konusu Nasıl İşlenmeli?


problem, ögrenci, ögretmen, egitim ögretim
Problemler Konusu Nasıl İşlenmeli?


Problemleri Problem Etme
Günümüz eğitim öğretiminde doğrular tek değildir. Bugün doğru kabul ettiğimiz bilgiler başka bir zamanda yanlış olmasa da işlevsiz hale gelebiliyor. 
Eğitimci yazar Jhon Holt Çocuklar Neden Başarısız Olur? İsimli kitabında günümüz eğitim sisteminin zekayı anlamak ve geliştirmek yerine, körelttiğini söyler. Bu yaklaşıma göre eğitim sistemleri çocuklarımıza faydalı olalım derken zarar bile verebilmektedir. 
Böyle bir görüşten eğitim sistemlerinin tümden zararlı olduğunu düşünmesek de bazı yan etkilerinin olduğunu da görmezden gelmeyelim.
Örnek verecek olursak matematik dersinde problemler konusu çocuklarımızın gelişiminde faydadan çok zarar vermektedir. Bundan dolayı problemler konusunun ilköğretim birinci kademede müfredattan çıkarılmasının gerekli olduğunu düşünmekteyim. 
Problemler matematiğin diğer konuları gibi çözüm yolları çok belirgin olmayan bir konudur. Problemlerin çözümünün belirli bir sistematiğinin olmayışı çocuklarımızın problemleri çözmekte zorlanmalarına ve öğrenilmiş çaresizlik yaşamalarına sebep olmaktadır. Alt sınıflarda öğrencilere problem çözdürmeye çalışmak hiç bilmedikleri bir bölgede yol buldurmaya çalışmak gibidir. 
Çocuklarımızın gelişim aşamalarını gözlemlediğimizde ya küçük başarılar yaşayarak başarılı birer öğrenci olduklarını ya da küçük başarısızlıklar yaşayarak başarısız öğrenciler olduklarını görmekteyiz. 
Eğitimcilerin amacı her bir öğrenciye başarının hazzını yaşatarak kendileri hakkında başarılı insan fikrinin gelişmesini sağlamaktadır. Bu da çocuklarımıza her an başarı yaşatmak fikrini amaç edinmiş nitelikli öğretmenler tarafından gerçekleştirilebilir.
Çocuklarımızın kendi haklarındaki kanaatleri çoğunlukla ilköğretimin birinci kademesinde geliştiği için bu dönemde öğretmenlerimizin çocuklarımızı çok fazla zorlamadan eğitmelerinde fayda vardır.
Bana göre problemler konusu matematik dersinde ustalaşmış öğrencilerin kendilerini sınayacakları bir alandır. Matematik dersini çok iyi öğrenmiş öğrencilere problemler çözdürülerek zihin jimnastiği yaptırılabilir. Ancak matematik dersini anlamakta zorlanan öğrencilerimize problemleri problem etmemekte fayda vardır.
Algılama seviyesi normal olan öğrencilere problem çözdürmeye çalışmak öğrencilerde yılgınlık hissinden başka bir şeye yaramaz. Bu ise çocuklarımızın kendi zekalarından şüphe etmelerine sebep olabilir. Öğrencileri böyle bir psikoloji içine sevk etmek onlara yapılabilecek en büyük kötülüklerdendir.
Özetleyecek olursak, öğrencilerimize mantık örgüsü her öğrencinin kendi akıl yürütmesi ile çözülebilen problemleri çözdürerek öğrenilmiş çaresizlik yaşatmak doğru değildir. Özellikle ilköğretim birinci kademede her bir öğrencinin başarılı olduğu bir alanı tespit ederek onlara başarı hazzı yaşatmak en doğrusudur. Öğrencilerimize her fırsatta başarı yaşatma imkanı varken problemleri problem etmenin hiçbir anlamı yoktur.

Görseller: https://unsplash.com/


Problemler Konusu Nasıl İşlenmeli? Problemler Konusu Nasıl İşlenmeli? Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 04, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.