Matematik Dersini Sevdirme Yöntemleri


matematik, soyut, somut, ders
Matematik Dersini Sevdirme Yöntemleri

Çocuklarımızın matematik dersi ile bir sorununun olduğuna neredeyse tüm vatandaşlarımız inanmaktadır. Zaten matematik dersi ile alakalı sınavlarda öğrencilerimizin aldığı sonuçlar bu tezimizi doğrulamaktadır. Öğrencilerin neredeyse tamamının matematik dersine mesafeli olduğunu kabullendiğimize göre eğitimcilerimizin matematik dersini sevdirme yöntemlerine kafa yormaları sosyal bir sorumluluk haline gelmiştir.
Matematik korkusunun sebepleri isimli yazımda öğrencilerimizin neden matematik dersine mesafeli oldukları hakkında fikirler vermeye çalışmıştım. O yazımda özellikle ön öğrenmelerin kazandırılmadan üst öğrenmelere geçildiğini bu durumun ise temeli tam atmadan katları yapılmaya çalışılan bir eve benzediğinden bahisle matematik dersindeki ilişkili konuların iyi öğretilerek ilerlenmesi gerektiğini anlatmaya gayret etmiştim. 
Bunun yanında sınıftaki öğrenciler arasındaki seviye farklarına dikkat edilmesi gerektiğini vurgulayarak iyi öğrenemeyen çocukların iyi öğrenen çocuklarla aynı sınıfta matematik dersini öğrenmeye çalışmalarının bazı öğrencilerin dersten kopmalarına ve matematik dersine karşı ön yargı geliştirebileceklerini anlatmaya gayret etmiştim.
Bu yazımızda matematik dersini sevdirme yöntemleri üzerinde durmak istiyorum. Önceki yazılarımda da belirttiğim gibi matematik dersindeki anlamlı ilişkilerin dersi anlayan öğrenciler için bu dersi çok zevkli bir hale getirdiğini vurgulamıştım. Bundan dolayı matematik dersinin sıkıcı bir ders değil zevkli bir ders olduğunu vurgulamıştım.
Matematik dersini öğrencilerimize sevdirebilmek için en önemli yöntemlerden birisi özellikle 9 yaşına kadar çocuklarımıza soyut konuları anlatmamak; bunun yerine tamamen somut konuları anlatarak derse karşı sempati oluşmasını sağlamaktır. Matematik dersini öğretirken her yaşın özelliklerini iyi öğrenmeli ve öğrencilerin yaşlarına uygun konuları vermeye gayret göstermeliyiz.
Matematik dersini sevdirme yöntemlerinden birisi de bu dersi oyunlaştırarak öğretmeye çalışmaktır. Özellikle somut materyallerle dersi oyunlaştırarak öğretmek çok faydalıdır. Çünkü en güzel öğrenme eğlenerek öğrenmedir. 
Matematik dersini sevdirme yöntemlerinden bir diğeri de ders öğretmeninin bu dersi çok eğlenceli hale getirmesi, dersin her aşamasını gösteri, şölen ve oyun haline getirmesidir. Gerçi bu bahsettiğim madde her ders için çok faydalı etkinliklerdir. Ancak matematik dersi öğrenciler için anlaşılması zor ve ön yargı geliştirmeye çok müsait bir ders olduğundan matematik dersini monoton bir şekilde işlemek öğrencilere çok büyük zarar vermektedir.
Görseller: https://unsplash.com/
Matematik Dersini Sevdirme Yöntemleri Matematik Dersini Sevdirme Yöntemleri Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ekim 12, 2018 Rating: 5

2 yorum:

  1. Ben de okula giderken hiç sevmezdim Matematik dersini. Kendimi bildim bileli sözelciyim. Edebiyat bölümü okumama neden oldu bu ilgi alanım. Ama tabii çocuğa küçükken sevdirilirse sayısal dersler, her iki yönde de başarılı olur diye düşünüyorum. Yine güzel bilgiler vermişsiniz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirleriniz için çok teşekkür ederim. Matematik dersini sevdirmek çok önemlidir. Küçük yaşlarda olursa daha iyi olacaktır.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.