Tembel Öğrencilerin Ders Başarısını Artırma


ders başarısı, öğrenilmiş çaresizlik, tembel öğrenci
Tembel Öğrencilerin Ders Başarısını Artırma

Derse ilgili olan öğrencilerin ders başarısını artırma konusunda sayısız yöntem ve teknik mevcuttur. Ben de daha önceki yazılarında hem ders başarısını artırma yöntemleri hem de okulda başarı sağlama yöntemleri hakkında fikirlerimi arz etmeye çalışmıştım. 
Derse birazcık ilgisi olan çocuklarımızın ders başarısını artırmak nispeten kolaydır. Ancak zor olan tembel öğrencilerin ders başarısını artırmaktır. Gerçi tembel öğrenci tabiri pek hoş bir niteleme olmamıştır ancak konuya gerekli dikkati sağlamak adına bir zorunluluk olarak kullanılmıştır. İşin doğrusu tembel öğrenci yerine derse ilgisiz öğrenci tabirini kullanmak daha uygun olacaktır.
Derse ilgisiz öğrencilerin ders başarısını artırmak gerçekten zor bir meseledir. Çünkü derse ilgisiz öğrencilerin ilgisizliğinin altında çok fazla neden yatmaktadır. Eğitimcilerimiz bu nedenleri keşfederek buna göre davranmak durumundadırlar. Biz de bu yazımızda bazı öğrencilerin neden derse ilgisiz davrandıklarını anlamaya gayret gösterdik. 
Öğrencilerimizi gözlemlediğimizde bazı öğrencilerin eğitim öğretimin önemi ve faydası hakkında gerektiği kadar bilinçli olmadıklarını görmekteyiz. Okusam ne olacak şeklinde düşünen ve bundan dolayı okumak istemeyen öğrencilerimizi bu konuda bilgilendirerek işe başlamamız gerekmektedir. Okul rehberlik ekiplerimizin böyle öğrencilerimizi periyodik aralıklarla bilgilendirmeleri faydalı olacaktır.
Derse yeterince ilgi göstermeyen öğrencilerimizin bir kısmının ileriye dönük anlamlı hedeflere sahip olmadıklarını görmekteyiz. Derse ilgisiz öğrencilerin ders başarısını artırmak için yapmamız gereken en önemli çalışmalardan birisi de öğrencilerimizin ileriye dönük yüce bir hedef belirlemelerini sağlayarak o hedefe ulaşma konusunda stratejiler geliştirmesini sağlamaktır.
Derse ilgisiz öğrencilerimizin bir kısmının öğrencilik yaşamının her hangi bir aşamasında başarısızlık yaşadıklarını ve bundan dolayı da öğrenilmiş çaresizlik davranışlarını içselleştirdiklerini görmekteyiz. Böyle öğrencilere iyi bir rehberlik yaptıktan sonra sistemli olarak küçük başarılar yaşatmalı ve kendilerine güvenlerinin gelişmesini  sağlamalıyız.
Öğrenilmiş çaresizlik yaşayan öğrencilerimizin kendi kendileri ile yaptıkları iç konuşmalar hep olumsuz olmaktadır. Böyle öğrenciler genellikle, ‘’benden adam olmaz, okusam da anlayamam’’ gibi cümleleri zihinlerinde dolaştırırlar. Böyle öğrencilerimizin iç konuşmalarını olumsuzdan olumluya dönüştürmek öğretmenlerimize düşmektedir. Öğretmenlerimiz öğrencilerine olumlu telkin cümlelerini ve başarı hikayelerini yazdırıp okutmak sureti ile böyle düşünen öğrencilerimizin düşüncelerini değiştirmeyi bilmelidir.
Derse ilgisiz öğrencilerin bu davranışlarının altında ailevi bir sebep de olabilir. Bazı öğrenciler ailelerinden gerektiği gibi sevgi görmedikleri için derslerinde de başarılı olamazlar. Böyle öğrencilerimizi tespit etmek ve gerekli çözüm yollarını bulmak her zaman olduğu gibi yine öğretmenlerimize düşmektedir. 
Yazımızın başlığı tembel öğrencilerin ders başarısını artırma olsa da aslında temel amacımız bütün öğrencilerimizin ders başarısını mevcut seviyeden daha iyi bir duruma getirmektir. Derse ilgisiz öğrenciler ise başarılı öğrencilere gösterilen çabalardan biraz daha farklı bir çaba  belki biraz da sevgi beklemektedirler.
Görseller: https://unsplash.com/


Tembel Öğrencilerin Ders Başarısını Artırma Tembel Öğrencilerin Ders Başarısını Artırma Reviewed by PINARCA on Ekim 18, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.