Bu Ülke - EĞİTİM PINARI

Bu Ülke



Bu ulke, bu ulke kitabi, bu ulke kitap tanitimi
Bu Ülke


Sevgili okurlarım, ülkelerin tarihlerinde öyle edebi şahsiyetler vardır ki, tek başlarına adeta bir felsefe, tek başlarına kültür abidesi gibidirler. Bunlardan birisi de ünlü düşünür Cemil Meriç’tir. Bu yazımda sizler için Cemil Meriç’in Bu Ülke kitabından bazı fikirleri derlemeye çalıştım. Yazımın sizlere faydalı olmasını ümit ediyorum.

** Aydın olmak için önce insan olmak lazım. İnsan hırlaşmaz konuşur, maruz kalmaz seçer.
**Tanzimat’tan bu yana Türk aydınının alın yazısı iki kelimede düğümleniyordu: aldanmak ve aldatmak.
**Avrupa’yı tanımamak gaflet, Avrupa’yı tanıyan ülkesinden kopuyor.
**Gerçek sanat ayırmaz; birleştirir.
**Münakaşada zafer mağlup olanındır. Yenilmek zenginleşmektir.
**Gerçek entelektüel önce ülkesinin haklarını düşman bir dünyaya haykırmakla görevlidir.
**Karanlıkları devirmek ve aydınlık bir çağın kapılarını açmak için en mükemmel silah: Kalem.
**Hayatımı iki kelime hülasa eder: Öğrenmek ve öğretmek.
**Gerici- İlerici… Düşünce hürriyeti bu mülevves(iğrenç) kelimelerin esaretinden kurtulmakla başlar.
**Argo, yaralı bir vicdanın sesi, hafızasını kaybeden bir neslin uydurma dilidir.
**İzm’ler idrakimize giydirilmiş deli gömlekleridir.
**Obskürantizm (bilmesincilik) heyulası yok edilmedikçe herhangi bir diriliş hayaline kapılmak çılgınlıktır.
**Gerçek bilgi disiplinli ve denenmiş bilgidir.
**Felaketimizin kaynağı kültür yokluğu. Bizi helak eden ne ahlaksızlık ne bencillik ne kafamızın ağır işlemesi.
**Okumak iki ruh arasında aşikane bir mülakattır.
**Okuma, içimizdeki meçhul alemin kapılarını açan bir anahtardır.
**Kitap zekayı kibarlaştırır.
**Kitap meçhule açılan bir kapıdır.
**İdeolojiler tahribe yeltendikleri imanın yerine sahtelerini ikame etmek için uydurulan birer ersatz’dır.(yedektir.)
**Akıl, devlerin değil cücelerin silahıdır.
**Gerçek akıl, ilahi bir mevhibedir; aşka, sonsuza, feragata kanatlandırır bizi. İnsanı maddeye ve rakama zincirleyen bu miskin meleke, yabancı bir Tanrı’dır: Düşmanlarımızın  Tanrısı.
**Dört asır önce içtimaiyi ahlakın dışına iten Avrupa şimdi de ferdi hayatı ahlakdışı ilan ediyor.
**Her kitap, tılsımlı bir saray. Kapıları ilk gelene açılmaz.
**Her kitapta kendimizi okuruz.
**Kitaplar, kadınlar, şehirler, metruk kervansaraylar gibi boş. Onları dolduran senin kafan, senin gönlün.
**Yanıldığını kabul etmek, yeni bir hakikatin fethiyle zenginleşmektir: Parçadan bütüne, karanlıktan aydınlığa geçiş.
**Bana hakikati değil, kendini ver. Kendini, yani rüyanı.

Görseller: enguzelhediyefikirleri.com
Bu Ülke Bu Ülke Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 25, 2019 Rating: 5

28 yorum:

  1. Cemil Meriç'ten harika dizeler olmuş teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  2. Ne güzel özdeyişler eline sağlık okudukça ufku açılıyor insanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Güzel olan her şey değer katar insanlara.

      Sil
  3. Cemil Meriç bu kitabı için "Bu sayfalarda hayatımın bütünü, yani bütün sevgilerim, bütün kinlerim, bütün tecrübelerim var. Bana öyle geliyor ki, hayat denen mülakata bu kitabı yazmak için geldim; etimin eti, kemiğimin kemiği" demiş. Kitabın ne kadar değerli olduğunu anlatmaya yeter bence.

    Bu arada okuduğumda yazarın "Kitap Sevicileri" tabirinden çok etkilenmiştim. Hatta beni sarsmıştı. O kadar etkili bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bana da ''Bana öyle geliyor ki, hayat denen mülakata bu kitabı yazmak için geldim.'' sözü çok anlamlı gelmiştir. Acaba biz hangi mülakatı cevaplamak için geldik bu dünyaya. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Bu Ülke ve Mağaradakiler Cemil Meriç'in en sevdigim ve tavsiye ettiğim kitaplarıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her ikisi de çok dolu dolu kitaplar. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. harika bilgiler için çok teşekkür ederiz canım sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. İki insan arasındaki bağ rüyaların ortak olması öyle bir insan karşınıza çıkarsa sakın üzmeyin ruh eşinizi son cümle çok güzel

    YanıtlaSil
  7. yani ben sana ne kadar anlam değer yüklersem sen o kadar anlam ifade ediyorsun o kadar değerlisin diyor.

    YanıtlaSil
  8. "İnsanlık, barut fıçıları üzerinde rakseden bir sarhoş. Ağzında sigara ve elinde havai fişekler." Uzun süre önce satırlarını çizip not alarak okuduğum bir kitaptı.Kurşun kalemle aldığım notlar hala duruyor.Ardından da "Kırk Ambar" okumuştum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de bu kitapları okumamak çok büyük kayıptır diye düşünmekteyim. Ziyaret ve yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  9. ''Argo, yaralı bir vicdanın sesi, hafızasını kaybeden bir neslin uydurma dilidir.'' Bayıldım,elinize sağlık. En yakın zamanda okuyacağım bir kitap daha geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olmasından dolayı kıvanç duydum. Çok teşekkürler ziyaret için.

      Sil
  10. "Akıl, devlerin değil cücelerin silahıdır."
    Devler devliğine güvenip de aklını kullanmayı hiçe sayıyor olabilir mi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yorum ve değerlendirmeler için.

      Sil
  11. Hatay/Antakya da Cemil Meriç kütüphanesi var ordan geliyordum güzel bir süpriz oldu. Yazınızı beğendim elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım size faydalı bir yazı olmuştur. Yorum ve ziyaretiniz için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Bir çok söze katılmakla birlikte katılmadığım sözlerinde olduğunu belirtmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, kitapların kayıtsız şartsız bütün fikirlerine katılmak gibi bir zorunluluğumuz yok; bize faydalı olanları almamız yeterli bence de. Çok teşekkürler.

      Sil
  13. Cemil Meriç Bu Ülke, okunması gereken bir kitap. Yazarın önemli tespitleri var bu eserde. Teşekkürler bu eseri tanıttığınız için. Okumayanlar mutlaka okusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de faydalı bilgiler var. Okumayanlara bu tanıtım bir fikir verebilir diye düşündüm. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.