Mutlu Olma Sanatı - EĞİTİM PINARI

Mutlu Olma Sanatı




Mutlu Olma Sanati, Bertrand Russell, mutluluk
Mutlu Olma Sanatı


Sevgili okurlarım, mutluluk ve mutlu olma tavsiyeleri çok fazladır ve kişiden kişiye değişmektedir. Ben bu yazımda Bertrand Russell’ın Mutlu Olma Sanatı kitabından sizler için derlediğim tavsiyeleri sunmak istiyorum. Mutlu olmak istiyorsan mutlu olma tavsiyelerini öğrenmeli ve bunları yaşantına katmalısın.

Mutlu Olma Sanatı

** Arzulara kavuşmak değil bazen arzuları sınırlamak insanı mutlu eder. 
Mutlu olmak için gerektiğinde arzularına sınır koymayı öğren.

** Güzel günlerin özlemi ile kendini mutsuz etme; yaşadığın anın tadını çıkarmasını bil.

** Mükemmel olma çabası insanı mutsuz eder; mutlu olmak için mükemmeliyetçiliği bırak.

** Kıskançlık başta olmak üzere olumsuz duygular insanları mutsuz eder. Mutlu olabilmek için olumsuz duyguları yaşantından çıkar.

** Gereksiz şeyleri düşünmek insanı mutsuz eder. Mutlu olmak için gereksiz şeyleri düşünmekten vazgeç.

** En önemli mutluluk sebeplerinden birisi de insanlarla dostça ilişkiler kurabilmektir. İnsanlarla hoş vakit geçirme yöntemlerini öğren ve yaşantına tatbik et.

** Gereksiz iş ve uğraşlarla uğraşmak ve başkaları hakkında bizi ilgilendirmeyen bir şekilde konuşmak insanları mutsuz eder. İlgi alanına girmeyen konularda konuşma.(Biz buna Gıybet diyoruz.)

** Başkalarını suçlamak ve onlarda suç aramak mutsuzluk kaynağıdır. Mutlu olabilmek için insanları suçlamaktan vazgeç.

** İleriye dönük hedefi olmayan insanlar mutlu olamazlar. Mutlu olmak için ileriye dönük hedefler belirle ve hedeflere ulaşma çabandan zevk al.

Değerli okurlarım, bu yazımda sizlere Bertrand Russell’in Mutlu Olma Sanatı kitabından çok faydalı yöntemler derledim. Kitabın isminde de görüldüğü gibi mutluluk bir sanattır ve her isteyen kişinin mutlu olması mümkün değildir. Mutluluk farklı düşünebilme becerisi gerektirir, hayata farklı ve olumlu bakarak mutluluğu elde edebiliriz.

 Görseller: https://unsplash.com/


Mutlu Olma Sanatı Mutlu Olma Sanatı Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 18, 2019 Rating: 5

46 yorum:

  1. Mükemmel olma çabası insanı mutsuz eder; mutlu olmak için mükemmeliyetçiliği bırak.

    Normalde kesinlikle mükemmeliyetçi değilimdir ama bugün bu söz bana söylenmiş gibi hissettim. Sebebi: Şu sıra ücretli öğretmenlik yapıyorum; çocuklara karşı nasıl mükemmel hoca olurum diye düşünmekten sonunda elde var sıfır oluyor. Aslında derslerde faal bir şekilde anlatabiliyorum ama iş öğretimden ziyade eğitime gelince afallıyorum. Allah yardım etsin, ergenlere ders öğretmekten ziyade onlara karşı nasıl örnek olurum ya da herhangi bir kişilik problemi ile nasıl başa çıkabilirim diye gece gündüz düşünüyorum.

    Bilmiyorum belki de bu anlattıklarım mükemmelliyetçiliğe girmiyordur belki. Takıntı ya da saplantı olabilir, belki de gereksiz şeylere uzun uzadıya kafa yoruyorum, çözemedim gitti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öğretmenlerin sorgulamaları bitmez. Belki de öğretmenlik bu yüzden kutsal bir meslektir. Ancak eğitim öğretim işinin süreç işi olduğunu da gözden kaçırmamak gerekir. Bu sebeple kendinizi haddinden fazla hırpalamanıza gerek yoktur bence. Çok teşekkürler yorum için.

      Sil
  2. Yüreğine kalemine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için.

      Sil
  3. muhteşem bir liste her birini ayrı ayrı büyük puntolarla basıp sokakta insanlara dağıtmak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler şimdilik evdeki panoya asmanız bile yeterlidir.:)

      Sil
  4. Maddelerin her biri altın değerinde. Hepsine elden geldiğince riayet edip anda kalmak iyi bir yol olsa gerek. Selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler gerçekten de anı yaşamak çok güzel bir bakış açısıdır.

      Sil
  5. Geçmişe çok takılmamak lazım bence.Geçmiş üzerine keşkeler üretirken, şu günümüz şartlarına göre (olgunluk,yaş,tecrübe) geçmişi düşündüğümüz için o yanılgıya düşüyoruz. Dikiz aynalarına bakarak hareket edersek kaza yaparız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru geçmişe takılıp kalmak insanları yıpratır. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  6. şu günlerde enerji düşüklüğü yaşıyorum vücudum da sinyal vermeye başladı mutlu olmaya çok ihtiyacım var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman blogumdaki mutluluk üzerine yazılmış yazıları okumalısınız çok teşekkürler.

      Sil
  7. Hal-hatır sormaya geldim. Mutlu oldum gidiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana sizin mutlu olduğunuzu görmek beni ziyadesi ile mutlu ediyor.:)

      Sil
  8. BENDE BİR ZİYARETE GELEYİM DEDİM YALNIZLIK KÖTÜ BİR ŞEY :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, yalnızlık Allah'a mahsustur, çok teşekkürler.:)

      Sil
  9. Mutlu olmak için verdiğiniz bu maddeleri yapmak çok da zor olmasa gerek, her insan kendine bu iyiliği yapmalı. Teşekkürler hocam.

    YanıtlaSil
  10. Batı Felsefesi Tarihi Bertrand Russella hayran kaldığım eseridir üniversite yıllarım aklıma geldi mutlu olma sanatınıda ne kadar güzel tanımlamış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size nostalji yaptırabildiysem ne mutlu bana kitaptaki tavsiyelerin size faydalı olmasını temenni ederim. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. Bertrand Russell’ın Mutlu Olma Sanatı kitabını okuduğumu hatırlar gibi oldum. Ama uzun yıllar önceydi. Siz öyle söyleyince tekrar okumak istedim birden. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmek çok güzel bir duygudur. Yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. "Güzel günlerin özlemi ile kendini mutsuz etme; yaşadığın anın tadını çıkarmasını bil."
    İnsan hep güzel bir gün gelecek diye beklerken aslındaki elindeki, yaşadığı andaki güzellikleri kaçırır. Giden gün geri gelmez..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef giden gün geri gelmiyor ama bu günlerin de kıymeti bilinmiyor.

      Sil
  13. Çok güzel bir paylaşım teşekkürler ilkokulda Polyanna okumuştum ve çok etkilenmiştim. Mutluluk oyunu oynar ve pozitif kalmaya çalışırdım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok faydalı bir yöntem geliştirmişsiniz Emine Hanım. Her şeyi hayra yormak çok güzel bir bakış açısıdır.

      Sil
  14. Bu Sanatı icra etmek gerçekten güç. Öneriler çok zor değil, uygulanabilir. Mutluluk herkesin hakkı, herkese mutluluklar...

    YanıtlaSil
  15. okunması gereken bir kitap,hep beraber daim mutlu olalım inşallah..🙂elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm insanların mutlu olması dileği ile teşekkürler.

      Sil
  16. Anı yaşamak gerek. Çok güzel liste. Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım size faydalı olmuştur. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  17. Bu kitabı bir arkadaşta daha görmüştüm birkaç yerde de önerisini gördüm. Güzel bir kitaba benziyor yorumladiginiz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  18. küçücük şeylerden bile mutlu olmayı başarabiliyorum genelde en büyük problemim ise bardağın dolu tarafını görememek hep şükrediyorum şükrettikçe de mutlu hissediyorum şükürün gücüne çok inanıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizden daha zor durumda olanları düşünerek şükretmek gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  19. Bertrand Russell in bu kitabini okumustum ama basucu kitabi olabilecek bir kitap tekrarlamakta fayda var 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de tekrarlamakta fayda vardır çünkü çok faydalı fikirlerden oluşmaktadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  20. Fatih hocam kitabı not ettim, okuyacağım. Mutlu olma ile ilgili tavsiyeler müthiş. Arzuları sınırlandırmak bence de isabetli bir tercih olur. Anı yaşamayı da öğrenmeliyiz. Teşekkürler hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, İbrahim Bey. Umarım tanıtım yazısı sile faydalı olur. Çok teşekkürler.

      Sil
  21. Mutluluk sanatı ile ilgili e güzel maddeler
    Keşke hepsini uygulayabilsek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulayabildiğimiz oranda mutlu olabiliriz, çok teşekkürler.

      Sil
  22. beklentilerimizi en düşük seviyede tutarsak butlu olma şansımız artar diye düşünüyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentileri düşük tutmak çok önemli maddeler arasındadır, çok teşekkür ederim.

      Sil
  23. Mutluyum elimdekilerle yaşamayı seviyorum :)

    YanıtlaSil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.