Tutumlu Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan - EĞİTİM PINARI

Tutumlu Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan



tutumlu cocuk, tutumlu cocuk yetistirme, tutumlu cocuk yetistirme yontemleri
Tutumlu Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan

Sayın ebeveyn, tasarruf eden çocuk yetiştirmek her ailenin ulaşmak istediği nihai hedeflerdendir. Ancak günümüz tüketim toplumunda tutumlu çocuk yetiştirmek biraz zor bir meseledir. Tutumlu çocuk yetiştirmek istiyorsan tutumlu çocuk yetiştirme yöntemlerini öğrenmeli ve hayata geçirmelisin. Bunun için de aşağıda sıraladığım maddelere dikkat etmende fayda vardır.

Tutumlu çocuk yetiştirme yöntemleri

** Çocuklarına üretimin ve birikimin önemini anlat.

** Onlara bu konuda örnek ol ve ailedeki her bir fert için kumbara alarak birikim yapma bilinci gelişmesini sağla.

** Evde yaptığın tüketimi azaltarak çocuklarına örnek ol ve bu konuda onları da yönlendir.

** Çocuklarınla market veya alışverişe gittiğinde alacakları şeyler konusunda sınır koy. Örnek olarak markette bir çikolatadan fazla bir şey aldırma.

** Aldığımız şeylerin bir bedelinin olduğunu çocuklarına anlat. Bu anlamda markette aldıklarını kendi paraları ile ödemelerini sağla.

** Çocuklarını evde kullanılan eşyaları geri dönüşüme kazandırma konusunda bilgilendir.

** Zorunlu ve keyfi harcamalar konusunda çocuklarını bilinçlendir.

** Çocuklarını bazı zamanlarda yoklukla sınayarak paranın kıymetini anlamasını sağla.

** Babil’in en zengin adamı başlıklı yazımı oku.

Bu yazımda tutumlu çocuk yetiştirme yöntemlerine göz atmaya çalıştım. Doğrusu tutumlu insan olmak ve tasarruf etmek kültür meselesidir ve bu konuda ciddi bir bilinçlenme gerekir. Ülkemizin geleceği ve yarınlarımız için bu meseleye önem vermek milli ve manevi bir görevdir.

Görseller: Google görseller

Tutumlu Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan Tutumlu Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 08, 2019 Rating: 5

39 yorum:

  1. Harika öneriler çocuklar tutum bilmeli

    YanıtlaSil
  2. Örnek davranışlar bilinçli yaptırımların doğru sonuç vereceğine bende inanıyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  3. bence çok önemli tespitler..çocuklara tutumlu olmayı öğretmemiz lazım,yoksa gelecekte kaybedenlerden olabilirler..elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  4. Çocuklar yokluğu görecekler. Her istediklerini vererek doyumsuz bir çocuk yetiştiriyoruz. Sonra da her istedikleri olmadığında ya da maddi imkansızlığa düştüklerinde zorlanıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok yerinde tespitleriniz var, teşekkürler.

      Sil
  5. Çok yerinde bir konu olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emine Hanım, sizin çalışmalarınız da çok harika.

      Sil
  6. Eski zamanda var olan haftalık harçlık sistemi mantıklı aslında. Çocuklar bu sayede parayı idare etmeyi öğreniyorlardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum o yöntem de çok faydalı bir yöntemdi, teşekkürler.

      Sil
  7. Salam. Davetinize icabet edip geldim.😊 İndiki dövrde uşaqlara tutumlu olmağı öyretmek çox mətin olmaqla yanaşı çox da önemli nir meseledir. Gözel bir mövzuya toxunmusunuz. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de benim bloguma renk kattınız çok teşekkürler.

      Sil
  8. Günümüzdeki çocuklar çok rahat yetişiyor. Aileler her istediklerini yapıyorlar. Onlar da her şeyi elde edeceklerini sanıyorlar. Sonra en ufak bir sey olmadığında hemen hayata küsüyorlar. Çocuk yetiştirmede tutumluluk duygu cok onemli bence. Güzel şeylere değinmişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size tamamen katılıyorum, yorum ve ziyaret için çok teşekkürler.

      Sil
  9. Delicesine tüketim yaptığımız bu zamanlarda çok faydalı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bugünün yarınını da düşünmek gerekir bence.

      Sil
  10. Ne kadar güzel tavsiyeler vermişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yorumlarınızla bana destek olduğunuz için.

      Sil
  11. Tutumlu çocuk yetiştirmek isteyenlere çok güzel tavsiyeler vermişsiniz.

    YanıtlaSil
  12. Tutumlu çocuk yetiştirmek için eskiden bizim kumbaralarımız vardı. Onların içine para atar ve para biriktirmeyi öğrenirdik. Siz de çok güzel tavsiyelerde bulunmuşsunuz. Tüketim çılgınlığının hat safhaya çıktığı dünyada ebeveynler önce kendilerini tutumlu hale getirmeli bence. :)

    YanıtlaSil
  13. Yine iş, ailenin örnek olmasına bakıyo her şeyde olduğu gibi..

    YanıtlaSil
  14. Yine iş, ailenin örnek olmasına bakıyor bana göre her şeyde olduğu gibi... Aile en temel unsur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yetişkinlerin örnek olması çok önemlidir.

      Sil
  15. Çocukların geleceği için ve müsriflik yapmamak için bu bilinç sağlanmalı... Gerçekten en çokta buna üzülüyorum. Her açıdan tutumlu olmayı bilmek katkı sağlar. Sonra ipin ucu kaçarsa sorunlar çığ gibi büyüyor. Teşekkürler yazınız için...

    YanıtlaSil
  16. Evet yetişkinler örnek olmazsa bu iş biraz zor gibi.

    YanıtlaSil
  17. Yanıtlar
    1. Kumbara alışkanlığı kazanmak tasarruf etme konusunda çok faydalı bir yöntemdir.

      Sil
  18. kumbara kesinlikle iyi fikir :))

    YanıtlaSil
  19. Çok değerli bir paylaşım ve facebook sayfamda paylaştım bilginiz olsun 😊Herkes faydalansın.
    https://www.facebook.com/kaliteliyasaminyeri/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  20. Çocuklar ailede ne görürse onu davranış olarak yerleştiriyorlar. En azından tutumlu olmayı ben ailemden öğrendim. Bizzat öğrettiler mi hatırlamıyorum bile :) Gerçi şimdiki zamanda tv internet vs medya araçları sayesinde çocuğun nefsinin önüne geçmek zor. Arkadaşlarında gördüğü şeyler de cabası. Sizin de dediğiniz gibi tüketime sınır getirebilmeyi aşılamak yerinde olur. Hiç alamayıp üzülmesi yerine az da olsa isteğine ulaşabilmesini sağlamalıyız. Bilmiyorum biliyor musunuz. Ben aynı zamanda yt de kanal sahibiyim. Küçük bir şey. Orada çocuk kanalları var. Ve o kanallarda tanıtımı yapılan oyuncakları görüyorum. O oyuncakların 3 ünü 4 ünü alsam benim maaş biter öyle pahalı şeyler. Minik çocuklarıyla beraber ürün açılışı yapılıyor ve çocuklar o oyuncaklarla oynuyorlar. Şahsen izlerken çok rahatsız oluyorum. Bir yandan tüketim pompalanıyor bir yandan da sanki o çocukların psikolojisiyle oynanıyor...
    Çenem düştü :) Yazınız için teşekkür ediyorum. Hayırlı günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu konuda çok dertli olduğunuz anlaşılıyor. Yorumlarla bana vermiş olduğunuz katkılardan dolayı çok teşekkür ederim.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.