Tembel Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan - EĞİTİM PINARI

Tembel Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan


tembel ogrenci, caliskan ogrenci, caliskan ögrenci yetistirme

Tembel Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan


Değerli ebeveyn, günümüz toplumunda artık herkesin yaptığını yapmak sıradanlıktır. Herkesin çalışkan çocuk yetiştirmek için gayret ettiği ve çalışkan çocuk yetiştirme yöntemlerini öğrenmeye çalıştığı bir zamanda ben de sıra dışı bir şeyler yaparak tembel çocuk yetiştirmek istiyorum diyorsan( öyle diyeceğine pek ihtimal vermiyorum ama neyse:) aşağıda sıralamaya çalıştığım yöntemleri hayata geçirmeni tavsiye edebilirim.

Tembel Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan

** Çocuklarına sevgisiz davran. Mutlu bir ailede yetişen çocuklar genellikle başarılı olurlar. Tembel çocuk yetiştirmek için çocuklarına fazlaca sevgi gösterme.

** Onlarla sağlıklı iletişim kurmaktan kaçın. Çocuklar sağlıklı iletişim kurma becerisi kazanabilirlerse başarılı olma ihtimalleri yükselir. Başarısız çocuk yetiştirmek için çocuklarınla sağlıklı iletişime geçmekten kaçın.

** Bağımsız hareket etmelerine fırsat verme. Çocukların bağımsız iş yapma becerisi kazanırlarsa kendilerine güvenleri gelir. Böyle öz güvenli çocukların da başarılı olması büyük olasılıktır. Çocuklarının daima sana bağımlı ve tembel olmalarını istiyorsan bağımsız hareket etmelerine fırsat verme, onların yapması gereken her şeyi sen yap.

** Olumsuz örnek ol. Çocuklar başarı adına öğrendikleri ne varsa genelde aileden öğrenirler. Onların tembel olmasını istiyorsan onlara kötü örnek ol; kitap gazete okuma, eğitim öğretimle alakadar olma.

** İyi bir eğitim öğretim almalarına mani ol. Her çocuk okuyacak diye bir şey yok; memlekete okumayan çocuk da lazım diyorsan, çocuklarının yeterli eğitim öğretim almalarına fırsat verme.

** Çocuklarına stresli ve çok gergin bir aile ortamı sağla. Tembel çocuk yetiştirme anlamında en etkili yöntem budur. Çocuklarının tembel olmasını istiyorsan; varı-yoğu bahane et ve eşinle sürekli olarak kavga et.

Sevgili ebeveyn, bu yazımda çalışkan çocuk yetiştirme yöntemleri anlatmak yerine tembel çocuk yetiştirme yöntemlerine göz atmaya çalıştım. Çok yönlü düşünmek gerekir. Belki de bu yöntemler de birilerinin işine yarayabilir değil mi?:)

Görseller: Google görseller

Tembel Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan  Tembel Çocuk Yetiştirmek İstiyorsan Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 12, 2019 Rating: 5

24 yorum:

  1. haydaaa...sanırım bunları yaparsak çocuk tembel mi çalışkan mı olur bilmiyorum ama çocuk zıvanadan çıkar kesin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bunları yapmayalım diye bu yazı hazırlandı. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. stresli ve çok gergin bir aile ortamı çocuğa her açıdan zarar verebilecek belki de en önemli şey.. Diğerleriyle de bir bütün tabi.. aslında tüm şıklar birbirine bağlı bir zincir gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, size katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. çok işe yararlar kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  4. Tembel olmasın hiç biri karakterleri buna müsade etmesin hepsini kazanalım.Bakamayacak sokağa atacak olanlarda doğurmasın bir zahmet fazla çocuk doğurup akrabalarının bakmasını bekleyen tanıdıklarım var inanın gözümde dilenciden farksızlar nefret ediyorum hepsinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı dolu olduğunuz anlaşılıyor bu konularda. Kendinizi serbest bıraksanız söyleyecek çok şeyiniz var gibi. Tam yerindesiniz; içinizi dökün, rahatlayın.:)

      Sil
  5. Bende yeni yazımı yayınladım :) Sizde yazıma bakabilirsiniz :)))) Desteğiniz için şimdiden çok teşekkür ederim. Yorumlarınıza geri dönüş yapıyorum.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, iadei ziyarette bulunacağım. Çok teşekkürler.:)

      Sil
  6. Bu listeye ilgisiz olmayı da ekleyebiliriz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu listeye eklenecek çok şey var. Biraz da okuyucularım ekleme yapsın diye maddeleri eksik bıraktım.:) çok teşekkürler.

      Sil
  7. Şükür ki hepsini yapmıyorum. Hep yanında olarak çocuklarımı dinlemeye çalışıyorum. iyi bir anne oluyorumdur inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size. İyi anne olduğunuza şüphe yok; çünkü bütün anneler iyidir.


      Sil
  8. Ters mantık yaptın yani. Neyi yapmayacağını bilirsen de sonuç alabilirsin diyorsun. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla helal olsun Duo, leb demeden leblebiyi anlıyorsunuz. Sizdeki bu kıvrak zeka blog alemine örnek teşkil edecek seviyededir. Teşekkürler.

      Sil
  9. Tembel çocuk yetiştirmek istiyorum, hiç bir işe yaramasın :) böyle daha çarpıcı olmuş teşekkürler hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatinizi çekmesine çok sevindim, çok teşekkürler.:)

      Sil
  10. Bilgi sahibi oldum.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Sibel Hanım. Bilgi sahibi olmanıza çok sevindim. Sizi blogumda ağırlamaktan daima mutlu olacağım. Teşekkürler.

      Sil
  11. Yazık ki çoğu kişi konuşmaktan aciz. Ver eline telefonu sussun.Faydalı paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. :)) Lütfen ters mantık okuyunuz notunu düşelim... Tabi düz okumak isteyenler de vardır belki, kim bilirr?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ters mantık yürütmek gerektiği notunu düşmekte fayda var. Geçenlerde blogger arkadaşlarıma sitem diye espirik bir yazı yazmıştım. Tepkiler çok ciddi oldu. Ben de çok şaşırdım. Çok teşekkürler tavsiyeleriniz için.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.