Hakkını Savunan Çocuk Yetiştirmek - EĞİTİM PINARI

Hakkını Savunan Çocuk Yetiştirmek



cocuklarda hakkini savunma, cocukarda hakkini arayamama
Hakkını Savunan Çocuk Yetiştirmek

Sayın veli, ben hayatta çok çektim; hakkımı savunmasını bilemedim, tepeme vurup lokmamı elimden aldılar, çekingenliğim yüzünden çok fırsatlar kaçırdım. Çocuklarım bana bunları yapanlar gibi acımasız olmasın ama hiç olmazsa haklarını savunmasını bilsinler diye düşünüyorsan; hakkını savunan çocuk yetiştirme yöntemlerini öğrenmeli ve çocuklarına uygulamaya çalışmalısın. Bunun için de aşağıda sıralayacağım tavsiyelere göz atmanda fayda vardır.

Hakkını savunan çocuk yetiştirme yöntemleri

** Evinde demokratik bir ortam oluştur ve çocuklarının olaylar karşısında fikirlerini söylemelerine imkan ver ve onları bu konuda teşvik et.

** Çocuklarına fikirlerini nazikçe, insanları kırmadan söylemelerinin çok normal bir davranış olduğunu anlat ancak bu konuda onlara baskı yapma. Fikirlerini açıklama davranışının zamanla gelişeceğini unutma.

** Çocuklarına hem kendilerinin hem de başkalarının haklarını savunmalarını öğret. Bu durum onların adil insanlar olmalarına da sebep olacaktır.

** Hak ararken fazla ileriye gitmemeleri gerektiğini anlat. Bu konuda aşırıya giden çocuklar bencilleşebilir.

** Hak arama konusunda onlarla bazı oyunlar oyna ve dramatizasyonlar yap. Çocuklarını hak arama mücadelesinde bu şekilde yönlendir.

** Çocuğun hak arama konusunda utangaçlık yaşıyorsa fazla zorlamadan bir uzmandan yardım al.

** Hoşuna gitmese de çocuklarının hayırlarını kabullen.

** Çocuğuna hayır demeyi öğretmediysen başlıklı yazımı oku.

** Bu blogda hakkını savunan çocuk yetiştirme yöntemleri ile ilgili başka yazı var mı diye araştır.

** Tüm bunları yaptıysan biraz da işin yükünü eşinle paylaşarak hakkını savun. :) :) :)

Görseller: Google görseller
Hakkını Savunan Çocuk Yetiştirmek Hakkını Savunan Çocuk Yetiştirmek Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 03, 2019 Rating: 5

28 yorum:

  1. Bu çok önemli bir konu. Bende hakkımı koruyacak tarzda yetiştirilmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksik kalan her becerinin sıkıntısı yıllar boyu etkisini göstermektedir. Teşekkürler.

      Sil
  2. O yükü paylaşımda bile hak savunması yapmamız gerekiyor ya ha işte kökten sıkıntı 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef! öznesinde insan bulunan her fiil, bizleri hayrette bırakmaya yetiyor. Teşekkürler.

      Sil
  3. valla bravo gelecekle ilgili bilgiler topluyorum sayende :)

    YanıtlaSil
  4. Güzel detaylara değinmişsiniz çocuk yetiştirmekte ne kadar başarılı oluyoruz meçhul

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar başarılı olabildiğimiz hakkında emin olamasak da bu konuda gayret göstermeye devam etmeliyiz diye düşünmekteyim. Teşekkürler.

      Sil
  5. Son cümle müthişti. Bu konuda şanslıyım sanırım. En önemli mesaimiz çocuk olmalı ve bu işi bilinçli yapmak için kendimizi daha fazla eğitmeliyiz. Katkıların çok önemli. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, yorum ve güzel değerlendirmeler için.

      Sil
  6. Cok başarılı bir konu çok güzel bilgiler bunlar. sizden öğreneceğimiz çok şey var.basarilarinizin devamını diliyorum fatih bey. Gezgin sezer

    YanıtlaSil
  7. Evde demokratik ortam maalesef ülkemizde en büyük sorun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eksikliklerimiz var ancak her şey daha güzel yarınlar için. Teşekkürler.

      Sil
  8. Abi senin blog çocuk yetiştirmek için on numara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yusuf Bey, yorum ve değerlendirmeler için.

      Sil
  9. Bugün atılacak adımlar çocukların kendinden daha emin, kendini savunabilen bireyler olarak yetişmesine olanak sağlayacak. Belirtilen yöntemlerde bu adımlara rehber olacaktır. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size faydalı olabilmesini ümit ediyorum, teşekkürler.

      Sil
  10. Bu önemli bilgileri yazılarınız sayesinde okumak, hatırlamak, eksiklerimi tamamlamak çok kıymetli benim için.
    Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  11. En çok zaman ayırmamız gereken çocuklarımız olmalı ama bu devirde iş güç derken ne kendimizi eğitmeye ne de cocuklarımızı düzgün yetiştirmeye halimiz kalmıyor malasef. Sizin yazdıklarından ilham alarak hatalarımızı düzeltmeye çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, görüşleriniz gerçekten de çok yerinde. yazıların size faydalı olmasını dilerim.

      Sil
  12. Çocuklar geleceğimiz olunca haliyle çocuk yetiştirmekte bir o kadar önemli. Her açıdan nerede nasıl davranacağını bilen bireyler olmalıdır. Hakkını da savunan , kendini de ifade edebilen... Tabii, ölçülü bir şekilde. Anlamlı bir paylaşım teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir paylaşım olmuştur.

      Sil
  13. Bunlar çok güzel bilgiler .Umarım çocuk yetiştirenlerin işine yarar.

    YanıtlaSil
  14. Bende sizler gibi çok çektim hak savunma konusunda. Cocuklarimi aynı sizin anlattığınız şekilde yetiştirmeye gayret ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım tavsiyeler sizin için faydalı olur, teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.