Mucize - EĞİTİM PINARI

Mucize




mucize, mucize filmi,
Mucize


Sevgili okurlarım, bu yazımda sizlere yönetmenliğini Stephen Chbosky’nin yapmış olduğu  Mucize Filmi’nden bahsetmek istiyorum.  Ancak ben, bazı blogger arkadaşımın yaptığı gibi sizlere film tanıtmaya çalışmayacağım. Zaten böyle bir teknik alt yapım ve vaktim de yok ve film tanıtımları benim ilgi alanıma da girmez. Ben bu filmi çocuklarımla izlerken filmde iki adet saptamada bulundum ve bunları bloguma taşımam gerektiğini düşündüm.

Filmden haberdar olmayan okurlarım için kısa bir tanıtım yapmak istiyorum: Filmde İleri derece yüz deformasyonu ile dünyaya gelip, onlarca ameliyat geçirmesine rağmen farklı görünen bir çocuğun okul hayatına uyum sağlama çabaları ve arkadaşları tarafından hor görülmesi anlatılıyor. 

Filmin baş kahramanı Ogi, arkadaşları tarafından çirkin olduğu gerekçesi ile sürekli olarak aşağılanıyor ve çok zor anlar yaşamak zorunda kalıyor. Yine böyle bir olay sonrası Ogi ile alay eden bir arkadaşının ailesini okul müdürü okula çağırarak bir görüşme yapıyor. Bu görüşmede Okul müdürünün sözü gerçekten de çok harika idi; okul müdürü Ogi ile dalga geçen çocuğun ailesine şunu söyledi: ‘’Ogi yüzünün şeklini değiştiremez ancak biz olaylara bakış açımızı değiştirebiliriz.’’ İşte bu cümle benim nazarımda şaheserler değerinde bir sözdü.

Filmden sizlere sunmak istediğim ikinci saptama ise; okul müdürü ve öğretmenlerin öğrencilere hitap etme tarzı idi. Müdür ve öğretmenler öğrencilere Bay/Bayan şeklinde adeta bir yetişkine hitap eder gibi hitap ediyorlardı. Bu yaklaşım bana Hz.Ali’nin " Çocuklarınızı kendi zamanınıza göre değil, onların yaşayacağı çağa göre yetiştirin" sözünü hatırlattı. 

Demek ki, çocuklarımızı çocuk gibi görmekten vazgeçerek onları yetişkin gibi kabullenip, layık oldukları şekilde davranabilirsek; mükemmel bir şekilde yetiştirme imkanına sahip olabiliriz. Bu konu ile ilgili fikirlerimi çocuk yetiştirmek istiyorsan; çocuk yetiştirmekten vazgeç başlıklı yazımla daha önce de aktarmaya çalışmıştım.

Yönetmenliğini Stephen Chbosky’nin yapmış olduğu Mucize filmindeki bakış açılarının sizlere de faydalı olmasını ümit ediyorum.

Görseller: Ntv.com.tr.
Mucize Mucize Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 04, 2019 Rating: 5

41 yorum:

  1. filmi çok merak ediyorum ama halen izleme fırsatı bulamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman kaybetmeden izlemenizi tavsiye ederim, geçen hafta içinde iki defa izledim ve her defasında da çok duygulandım.

      Sil
  2. Çok doğru ve güzel düşünceler. Çocuklara bir şey yapamayan, bir şeyden anlamayan ufaklıklar gözüyle bakmak onları çok etkiliyor ve sorunlar karşısında yapmak istedikleri tek şey büyüklerin bu sorunları halletmesi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Burçak Hanım, ziyaret ve değerlendirmeleriniz için.

      Sil
  3. Fatih bey çok güzel yerlere değinmişsiniz evet eskiye göre yetiştiremeyiz tabi örflerimiz ananelerimiz bilsinler ama çağa göre de eğitim vermek gerekli saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış anlaşılmasın, örf adet ve ananelerimizi görmezden gelelim şeklinde bir vurgu yok yazıda. Tabii ki, bunları da bilmeli. Ancak çocuklarımız geleceğin yetişkinleri gözü ile görülmeli ve bu şekilde davranılmalı vurgusu yapmaya çalıştım. Umarım maksat hasıl olmuştur. Teşekkürler.

      Sil
    2. Maksat hasıl oldu fatih bey aynı şeyleri yazdık saygılar.

      Sil
  4. Mucize izlediğim filmlerden, saptamalar çok yerinde olmuş. Değişen bakış açıları Ogi'yi de hayata bağlıyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, tespitleriniz çok yerinde teşekkürler.

      Sil
  5. Bu film seminerlerde öğretmenlere onerilebilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bence de önerilmeli. Belki de önerilecektir çünkü daha film çok yeni sayılabilir 2017 yapımı bir film. Teşekkürler.

      Sil
  6. Çocuk büyütmek tam bir sorumluluk gerektiren ,meşakkatli bir iş ,aynı zamanda da dünyanın en güzel ve mutluluk veren şeyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söze ne denir? iki cümle ile her şeyi özetlemişsiniz Mehtap Hanım, teşekkürler.

      Sil
  7. Filmi çok beğenerek izlemiştim. Tespitleri de çok doğru buluyorum. Teşekkürler 👍🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir bilgilendirme olmuştur.

      Sil
  8. filmi çok beğenmiştim çok anlamlıydı gerçekten..

    YanıtlaSil
  9. İki gün önce kısa bir anlığına tvde denk gelmiştim ama ismini görememiştim bu film olduğunu şimdi burada okuyunca anladım, çok iyi denk geldi teşekkürler tespitleriniz de çok güzel, umarım en kısa zamanda izleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yakın zamanda izleyebilirsiniz, size çok şey katacağına eminim. Teşekkürler.

      Sil
  10. Bahsettiğiniz gibi izlenmeli, gerekirse tekrar ve izlettirmeli.

    YanıtlaSil
  11. İzlemedim bu filmi mucize adı bile güzel.

    YanıtlaSil
  12. Ben de bir tavsiye üzerine izlemiştim, çok güzel bir film. Ailecek, çocuklarla oturup izleyin. Teşekkürler bu güzel açıklamalar için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  13. Mucize filmini kesinlikle herkes izlemeli Fatih Hocam. Çocuklarımıza bir birey olarak davranmak gerekiyor. Müdürün o sözleri beni de çok etkilemişti. Bakış açımızı değiştirmek her konuda bizleri geliştiriyor.
    Güzel saptamalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, çocuklarımızı birey olarak görmek çok yerinde bir yaklaşım bence.

      Sil
  14. Harika bir filmdi. Bu pazar izleme fırsatı buldum ve eğitim adına çok şeyler buldum. Müdürün konuşması çok etkileyiciydi. Veli toplantımda bu filmi velilerime tavsiye edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok faydalı bir film. Okul çağında çocuğu olan insanların izlemesinde çok fayda vardır.

      Sil
  15. Mutlaka izleyeceğim. Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, izlemenizde fayda vardır diye düşünüyorum.

      Sil
  16. Sizin sayenizde TV'de ki saçma programlar yerine güzel filmleri izliyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım yazı faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  17. Mucize filmi uzun zamandir aklinda bir türlü izleyemedim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk sahibi bir bayan iseniz izlemeniz elzemdir bence teşekkürler.

      Sil
  18. filmi izlemedim ama anlatımınıza göre 7 yaşındaki küçük ivanın hikayesi gibi bir dram sezdim filmde..ama çok iyi tanımlamışsınız çocuk yetiştirmek istiyorsak,çoocuk yetiştirme tavırlarımzıdan vazgeçmemiz lazım,onları büyük olarak görmemiz lazım bence de..elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
  19. Epey güzel bir film keşke okullarda izletilse de çocuklarda farkındalığa yarasa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de okullarda okutulmasının çok faydası olur diye düşünüyorum, yorum için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.