Anahtar - EĞİTİM PINARI

Anahtar


Anahtar romani, Refik Halit Karay
Anahtar


Refik Halit Karay
’ın Anahtar İsimli eseri bir yanlış anlaşılma üzerine kurgulanmıştır. Evinin anahtarını kaybeden bir delikanlı. Anahtarı kaybettiğini karısı Perihan dahil kimseye söyleyemez. Karısının anahtarını gizlice alarak çoğaltmak ister.Yaptırdığı anahtar evinin kapısını açmayınca karısından şüphelenir.

Evhamı takıntıya dönüşen delikanlı çevredeki tüm erkeklerden şüphelenmeye başlamıştır. Sonunda bir adam tutarak karısını takip ettirmeye başlar. Perihan’ı takip etmekle görevli olan kişi Perihan’ın sürekli gittiği bir bayan arkadaşının evine Perihan’ın eski kocasının taşındığını söyler. Bu olaydan sonra Kenan’ın kafasında tereddüt kalmaz. Karısının kendisini aldattığına kesin kanaat getirmiştir.

Kenan yaptırdığı anahtarı Perihan’ın eski kocasının evine denemek için gider. Orada fenalaşarak hastaneye kaldırılır. Kenan yaşadığı tatsız olaylardan sonra anahtarın gizemini karısı Perihan’a sorar. Perihan anahtarın başka bir evin anahtarı olduğunu; gittiği her yerden bir anahtar alma alışkanlığı olduğunu, eşinin düşündüğü gibi bir şeyin mümkün olmadığını anlatır.

Kenan, karısı hakkında bu denli kötü düşündüğü için çok üzülür ve ondan özür dileyerek kendisini affettirir. Karı koca olayların bu şekilde sonuçlanmasından dolayı çok mutludurlar. Ayrıca Perihan hamile olduğunu söyleyerek Kenan’a bir müjde verir.

Refik Halit Karay’ın Anahtar isimli eseri heyecan dozajı yüksek bir eserdir. Roman bu yönüyle zevkli bir okuma imkanı sunmaktadır.
 Görseller:tr.stockfresh.com


Anahtar Anahtar Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 28, 2019 Rating: 5

36 yorum:

  1. Ah şüpheler, evhamlar. Hayatı zehir eder:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de yersiz şüphe ve evhamlar hayatı çekilmez yapıyor.Yorum için çok teşekkürler Kadriye Hanım.

      Sil
  2. zavallı kenan bir anahtar için neler gelmiş aklına ve başına...perihan da bence biraz oynak gibi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de Kenan çok çileler çekiyor. Perihan'a gelince tövbe de takvimci kız. inan Perihan'da oynaklık yok.:)))

      Sil
  3. Bebekliğimizden beri yaşadığımız travmalar kişiliğimizi oluşturuyor.Hikayenin kahramanının da güven sorunu varmış ve çözülmüş nihayet :)

    YanıtlaSil
  4. Bir anahtar nelere bedel miş. Kitabı okumuş gibi oldum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu kısa bilgilendirme size bir fikir verdiyse ne mutlu bana çok teşekkürler.

      Sil
    2. Yanlış hatırlamıyorsam önceden de yazmıştım bu kadar kitabı okumak imkansız . Onun için sizin açıklamalarınız çok iyi okumuş gibi oluyoruz tabi tam okumak değil ama en azından fikir yürüyebiliyoruz . Teşekkürler

      Sil
    3. Rica ederim, size faydalı olmak çok güzel. Teşekkürler.

      Sil
  5. Amanın bu şüphe hastalığı yani paranoya insana hayatı zehir eder, etrafındakilere de. Belli ki eser heyecanlı, sürükleyici ancak düğümü çözen şey yani karısının her gittiği yerden bir anahtar alması bana mantıklı gelmedi böyle ünlü bir yazarın daha önemli/iyi bir sebep bulmasını beklerdim.:)
    Çok teşekkürler tanıtım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Bu eseri ilk kez duydum.
    İncelemeye göre okumalıyım teşekkürler editör

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Umarım tanıtım yazısı faydalı olmuştur. Çok teşekkürler Sibel Hanım.

      Sil
  7. İlginç güzelmmiş, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti.Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Çok teşekkür ederiz okumuş kadar olduk lakin detaylar icin okumak gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  9. Refik Halit Karay denilince akıllara elbette önce Memleket Hikayeleri gelir. Ama tabii bu eseri de mutlaka okumalı. Teşekkürler bilgi verdiğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben de size ziyaret ve yorum için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Harika bir gerilimmiş.. beğendim, elinize sağlık tanıtım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerilim mi? gerim gerim gerer adamı.:) Teşekkürler.

      Sil
  11. Okumaya gerek kalmadı bence güzel özetlemişsiniz =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okusaydınız keşke Emine Hanım, belki kitap benim özetimden daha heyecanlıdır.:)

      Sil
  12. bu yazarı hiç okumadım ama okuycam. bunun konusu güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah aşkına neresi güzel? çatlak adamın birisi evham yapıyor; hayatı başta kendisine olmak üzere herkese zinden ediyor. Kara zindan.

      Sil
  13. işte dram ne güzeeel romanda iyidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dramlara iyidir diyorsun; o halde komedilere de kötü demiş oluyorsun.:) Anladım senin mentaliteni.:(

      Sil
    2. komedi de iyi dram daa dramıkomik deee :)

      Sil
  14. Kadının da nasıl bir hastalığı varmış öyle ya hu? Her evden anahtar aşırmak da nedir? :)

    YanıtlaSil
  15. Endişeler ve alışkanlıklar üzerine güzel bir hikaye gibi duruyor.

    YanıtlaSil
  16. Perihan'ın gittiği her yerden bir anahtar alma alışkanlığı olmasına takıldı aklım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı ilginçlikler var eserde. Ancak böyle durumlar romanlara heyecan katmaktadır. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.