Handan - EĞİTİM PINARI

Handan


Handan romani, Halide Edip Adivar
Handan


Merhabalar, bugün sizlere Halide Edip Adıvar'ın toplumsal bir mesaj verme kaygısı taşımayan Aşk romanı Handan hakkında kısa bir tanıtım yapmak istiyorum. Eserimizin başkahramanı Handan genç güzel ve çekici bir kızdır.

Handan'ın ilk gençlik yılları teyzesinin kızı Neriman ile geçmiştir. Handan ve Neriman birbirlerini çok sevmektedirler. Kuzenler Nazım ismindeki bir delikanlıdan müzik dersi alırlar.

Bu zaman zarfında Handan ve Nazım birbirlerine aşık olurlar. Nazım Handan'a evlilik teklifi eder. Fakat Handan Nazım'ın sosyalist bir genç olması sebebiyle bu evlilik teklifini kabul etmez.

Handan, Hüsnü Paşa isimli bir beyefendi ile evlenir. Bu durumu kabullenemeyen Nazım intihar ederek yaşamına son verir. Nazım'ın intihar edeceğine ihtimal vermeyen Handan bu duruma çok üzülür. Bundan dolayı eşine de gerektiği gibi ısınamaz.

Handan ve Hüsnü Paşa'nın evlilikleri pek iyi gitmez. Zaten Hüsnü paşa da Handan'a aldatmaktadır. Handan durumun farkında olsa da eşine olan saygısından dolayı olanlara katlanmaya çalışır. Fakat yaşadığı bu olaylar karşısında çok ciddi üzüntü yaşayan Handan sağlığını kaybetmiştir.

Handan hastalanınca bir süreliğine Neriman ve Neriman’ın eşi Refik Cemal ile birlikte kalır. Bu dönemde Neriman hamiledir ve hamile olduğu için Handan ile gerektiği gibi ilgilenemez. Handan'ın hastalık sürecinde Handan’a Refik Cemal yardımcı olur. Refik Cemal Handan'ın yurtdışındaki tedavisinde de onu yalnız bırakmaz İtalya'ya Handan ile birlikte gider.

Refik Cemal çok kibar ve anlayışlı bir beyefendidir bu zorunlu birliktelik sırasında Handan Refik Cemal'e aşık olmuştur. İşin ilginç tarafı Refik Cemal de Handan'a aşık olmuştur.

Bu durum Handan'ı fazlasıyla rahatsız etmektedir. Bir tarafta Refik Cemal'e duyduğu ve bir türlü bastıramadığı duygular bir tarafta da canından çok sevdiği teyzesinin kızına ihanet etme ihtimalinin verdiği üzüntü Handan'ı çok yıpratmıştır. Handan bu olumsuz duygulara daha fazla dayanamayarak vefat eder.

Halide Edip Adıvar’ın Aşk romanı olarak kaleme aldığı Handan oldukça akıcı bir romandır. Kısa tanıtım umarım sizlere kitap hakkında bir fikir vermiştir.

Görseller:sozlerkenti.com

Handan Handan Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 12, 2019 Rating: 5

20 yorum:

  1. Kitabı ikimizi okumuş gibi oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa tanıtım size kitap hakkında fikir verdi ise ne mutlu bana.:)

      Sil
  2. Kitabı okumuş gibi oldum

    YanıtlaSil
  3. Okuduğum bir eser tanıtım için teşekkürler editor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, siz okuduğunuz için belki size bir katkısı olmamıştır. Ancak okumayan arkadaşlarımıza belki bir fikir verebilir Sibel Hanım.:) Çok teşekkürler.

      Sil
  4. kıyamam Handan'ın başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir:))teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de Handan aşkı uğruna çok çileler çekmiş. Ben de okuduğumdan beri Handan'a üzülmekten perişan oldum.Sevgiler.:)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazıyı beğenmeniz beni çok mutlu etti. Teşekkürler.

      Sil
  6. Halide Edip genellikle dağınık bir yazar. Mor salkımlı ev kitabını okurken sıkıldığımı hatirlarken Handan kitabını okurken bir çırpıda okumuştum çok şaşırdım elimden bırakmak istememiştim 😊 güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  7. okudum ama özledim şimdiiii bi daha okuyayıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha okuma bence. Sen daha başka eserleri oku ve o güzel blogunda bizlere onların tanıtımını yapsss.:)

      Sil
  8. Okudum bu romanı ama Halide Edip'in eserleri arasında bana en az hitap eden oldu, sevmemistim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Fatih Bey, roman tanıtımlarınız gerçekten çok keyifli. Bu eserleri herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum Halide Edip, edebiyatımızın en önemli yazarlarından biri. Handan romanı da kendi yaşamından bazı izleri taşıyor. Teşekkürler bu bilgiler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Gülhan Hanım. Roman tanıtımlarını keyifli bulmanız beni ziyadesi ile mutlu etti. Yorum ve ziyaretleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Halide Edip Adıvar'ın Handan isimli kitap konusu çok etkileyiciymiş. İlk fırsatta okumalı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk romanını sevenler için gerçekten de çok güzel bir kitap olduğunu düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.