Felatun Bey ile Rakım Efendi - EĞİTİM PINARI

Felatun Bey ile Rakım Efendi




Felatun Bey ile Rakim Efendi, Ahmet Mithat Efendi
Felatun Bey ile Rakım Efendi


Ahmet Mithat Efendi'nin Felatun Bey ile Rakım Efendi isimli romanında eserin yazıldığı dönemde geçerliliği olan Avrupai yaşam özentisi ve bunun dışında ideal bir Türk gencinde olması gereken özellikler Felatun Bey ile Rakım Efendi kişilikleri üzerinden anlatılmaya çalışılmaktadır.

Bir tarafta iyi giyinen Avrupai ve alafranga hayatı seven, yarım yamalak Fransızca konuşmaya çalışan Felatun Bey vardır.

Diğer tarafta ise çalışkan ve terbiyeli, toplumsal ve manevi değerlere duyarlı, sorumluluklarının farkında olan ideal bir genç yani Rakım Efendi vardır.

Felatun Bey günlerini içki ve eğlence ortamlarında geçiriyor ve girdiği devlet memurluğundan atılıyor, babasından kalan mirası İtalyan bir kadınla çarçur ediyor.

Rakım Efendi ise gece gündüz demeden çalışıyor, kazanıyor ve işine olması gerektiği gibi özen gösteriyor en nihayet Canan isminde güzel bir kızla evlenerek hayatını devam ettiriyor.

Ahmet Mithat Efendi, Felatun Bey ile Rakım Efendi isimli bu romanında o dönemde hakim olan iki farklı bakış açısını işlemeye çalışırken kim bilir belki de  kendini anlatmaya gayret etmiştir.
 Görseller:kitapyurdu.com


Felatun Bey ile Rakım Efendi Felatun Bey ile Rakım Efendi Reviewed by EĞİTİM PINARI on Haziran 24, 2019 Rating: 5

18 yorum:

  1. İki yaşam biçimini kıyaslayabileceğimiz güzel bir romanmış. Felatun isminin manası ne acaba? İlginç bir isimmiş :)
    Zaten romanlar hep böyle olur. Yaşamların içine kadar girip, karakterlere roller biçilir. Tanıtım için teşekkürler oğlum. Okumadan fikir sahibi olduğum için ayrıca teşekkür ederim. Sevgilerimle oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Ece anne. Ne iyi ettin de ziyaretime geldin. Yorumlama şekliniz, hitabetiniz mutluluk kaynağı benim için iyi çalışmalar, teşekkürler.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim oğlum :)

      Sil
    3. Ben de size çok teşekkür ederim anne.:)

      Sil
  2. Ah o Avrupa özentileri, ah o yarım yamalak Fransızca veya İngilizce konuşmaya çalışanlar günümüzde de var:)))hep duyardım ismini ama okumamıştım elinize sağlık tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, size sonuna kadar katılıyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. edebiyatımızın güzel eserlerinden Felatun Bey ile Rakım Efendi kitap yanıtımı için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazıyı beğenmenizden dolayı size çok teşekkür ederim Sibel Hanım.

      Sil
  4. Lise yıllarında okumuştum.. karakterler iyi kurgulanmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, karakterler gerçekten de çok iyi kurgulanmış Emine Hanım.:) Çok teşekkürler.

      Sil
  5. O Felatun efendiler hiç eksilmediler sağolsunlar.Rağbette olan akım neyse yarım yamalak taklit edip ,kendince üstünlük taslayanlar farklı versiyonlarıyla aramızda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da söylediğiniz gibi Camgüzeli Hanımefendi. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Geçen sene okudum. Çok beğenmiştim.
    Sosyolojik okumaya imkan veren bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de sosyolojik ögelerin fazla işlendiği bir eser. Çok teşekkürler.

      Sil
  7. bende başla bir baskısı var okuyacağım mutlaka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu kısa tanıtım size bir fikir vermiştir. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.