Meydan Okuma Yazıları - EĞİTİM PINARI

Meydan Okuma Yazıları


Meydan Okuma Yazilari, meydan okuma, kendi kendime meydan okuma
Meydan Okuma Yazıları


Sevgili okurlarım, blog dünyasına adım attıktan sonra hayata olaylara bakış açım çok değişti. Blog yazmanın güzelliğini ancak blogger arkadaşlarımız bilir. Blog yazarken sınırlama yok, ciddi anlamda bir eleştiri yok, karalama yok. Bundan dolayı insanlar hem özgürce düşünmekte hem de düşündüklerini rahat bir şekilde yazıya dökebilmekte ve kendi platformlarında yayınlamaktalar. Hani bir şarkı vardı ya; ‘’Alem buysa; kral benim.’’ Diye. Kendimiz çalıyor, kendimiz oynuyoruz. Bu durum bizim de deşarj olmamızı sağlıyor.

Bazı arkadaşlarımızın başlattığı bir 28 günlük meydan okuma yazıları vardı, o yazılardan çok şey öğrendim. Ne yalan söyleyeyim bazı yazılara da öylesine göz attım ve öylesine yorum yaptım. Bunu içtenlikle itiraf ediyorum.(Allah canımı almasın.) Çünkü arkadaşlarımın yazıları öyle dolu dolu ki, bunların hepsini okumaya kalksam bu defa kendi çalışmalarıma zaman ayıramayacağım. Bundan dolayı bu şekilde yorum bıraktığım arkadaşlarımdan af diliyorum.

Meydan okuma yazılarını çok önemsiyorum çünkü bu yazılar insanları sürekli olarak bir şeyler düşünmeye zorlamaktadır. Ben de bu durumdan esinlenerek kendi 28 günlük meydan okuma yazılarımı oluşturmaya karar verdim. (01 Marttan itibaren her iki günde bir yazı hazırlamaya gayret edeceğim.)

Böyle bir karar almamda etkili olan ikinci faktör Beyda’nın kitaplığı isimli blogda okumuş olduğum Emma Bombeck’in yazısı idi.(Beyda’nın kitaplığı isimli blogda gezinmekten diyeti bozup çikolata yiyen bir insanın aldığı haz kadar zevk alıyorum.) Emma Bombeck kanser hastası olan bir bayan ve ölüm anı yaklaştıkça kendi kendisine bir sorgulama içine girerek; dünyaya bir daha gelsem şunları yapardım diye düşünerek bir kitap yazmış. Bu kitap benim böyle bir karar almamda etkili oldu. Nasıl olsa biz de kanser hastası gibi kısa zaman sonunda ölmesek de(gerçi ne zaman öleceğimizin garantisi de yok da) günün birinde öleceğiz ve bundan dolayı hayatı olabildiğince kaliteli yaşamalıyız.

Bir diğer bakış açısı ise; Avrupa ülkelerinde yaygın kullanılmakta olan modelleme yöntemi idi. Gelişmiş ülkelerde öğrencilerin empati becerisini geliştirmek için böyle bir yöntem icat etmişler ve insanları anlamak için bu yöntemi kullanıyorlar.

Ben bu 28 günlük süre sonunda amansız bir hastalık sebebi ile sanki ölecekmişim gibi kendimi sorgulamaya çalışacağım ve dünyaya bir daha gelseydim şunları yapardım dediğim 14 konu başlığında kendimi gözden geçirmeye çalışacağım. Umarım bu modelleme yöntemi böyle amansız hastalığa düçar olmuş insanların psikolojilerini anlamama ve dünyayı daha güzel yaşama çabama katkıda bulunur. 28 günün sonunda ölmeyecek olursam sizlere başkaca yazılar da yazmaya gayret edeceğim.:)
Konu başlıkları
1-   Çocukluk yıllarım
2-    İlk gençlik yıllarım
3-   Üniversite hayatım
4-   Aile üyeleri olan ilişkim
5-   Komşularımla ilişkilerim
6-   Genel olarak iletişimde bulunduğum insanlarla olan ilişkilerim
7-   Meslek hayatım
8-   Para, mal, mülk ile ilgili tutumum
9-   Dünyayı algılama ve dünyaya olan bakış açım
10-                     Sağlığımla ile ilgili tutumum
11-                     Kendime olan saygım ve kendilik bilincim hakkındaki tutumum
12-                     Yaşlılara olan bakış açım
13-                     Hayvanlara olan bakış açım
14-                      Eşimle olan ilişkilerim

Şu an itibari ile aklıma gelmeyen konu başlıklarının ilerleyen zamanlarda aklıma geleceğini düşünüyorum çünkü böyle bir etkinlik zaten benim zihnimi sürekli olarak faal bir şekilde tutacak ve yeni şeyler düşünmeme sebep olacaktır.

Görseller: psikoteklif.com


Meydan Okuma Yazıları Meydan Okuma Yazıları Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 28, 2019 Rating: 5

40 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, umarım faydalı yazılar serisi olur.

      Sil
  2. Çok güzel bir meydan okuma olacak ilgiyle takipteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, umarım beklentilerinize karşılık verecek kalitede yazılar olur.

      Sil
  3. Sıkı bir meydan okuma olmuş, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Handan Hanım umarım güzel bir yazı olur.

      Sil
  4. Hadi bakalım o zaman😃 yalnız görüldüğü gibi kolay olmayabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum Mehtap Hanım, daha şimdiden beni ciddi anlamda tasa basmaya başladı.

      Sil
  5. ne kadar güzel bekliyoruz o zaman bu keyifli meydan okumayı 😊 sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Emeği geçen herkese teşekkürler
    13madde eleştiri idi herkeste keyif ile okudum Aslında herkeste bir cevher var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkürler Sibel Hanım, fakat yorumunuzu tam anlayamadım. Keşke biraz daha açık yazsaydınız.

      Sil
  7. İlginç bir yazı dizisi olacak sanırım. Ben meydan okuma yazılarına hiç denk gelmedim .Bu konuda oldukça ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  8. Meydan okuma yazılarını ben de takip ettim. Sizin konular çok daha dolu ve yoğun olacak galiba Fatih Bey. Merakla bekliyoruz bakalım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke böyle söylemeseydiniz Gülhan Hanım, beklentilerin yüksek olması beni biraz germeye başladı ya, hayırlısı. Çok teşekkürler

      Sil
  9. Vay be, güzel meydan okuma. Gerçi mart ayı 31 gün, 3 tane daha ekle de alem meydan okuma görsün:) Takipteyim, yorumlarla destekteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Duo, umarım beklentileri boşa çıkarmam, şimdi bende hafiften bir kaygı belirtileri başladı. Evet Mart ayı 31 çekiyor ama benim 28 günlük bir meydan okuma yazısı hazırlamamım da bir hikmeti var. Zamanı geldiğinde ondan da bahsedeceğim.

      Sil
  10. Hadi bakalım vira Bismillah

    YanıtlaSil
  11. Oo, süper süper! Çok sevindim vallahi, bir o kadar da heyecanlandım. Bence konu başlıkları şimdiden etkileyici duruyor, tüm yazıları merakla bekliyor olacağım ve elimden geldiğince kaçırmadan okuyacağım diye düşünüyorum. Şimdiden ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz böyle söyledikçe pılımı pırtımı alıp gidesim geliyor. İnşallah güzel bir yazı olur.:)

      Sil
  12. Meydan okuma konu başlıkları güzel görünüyor. Merakla bekliyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yandık valla, umarım sizin sitedeki yemek tarifleri kadar güzel yazılar çıkar.

      Sil
  13. "Alem buysa; kral benim.’’ Diye. Kendimiz çalıyor, kendimiz oynuyoruz."Çok hoşuma gitti bu... Şimdilik yemek yapmam lazım :))) Yine geleceğim. Hoşça kal oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun anne, yine gel beklerim. Gelirken yanında arkadaşlarını da getir. Sevdim seni çok teşekkürler.

      Sil
    2. Fikirlerim, düşüncelerim ve ben cümleten geliriz oğlum. Ben de sevdim seni. İfadelerin samimi. Görüşmek dileğiyle :))) Güzel bir hafta sonu dileklerimle... Ailene de selam ve sevgiler :)

      Sil
    3. Çok teşekkürler anne. Size de güzel bir hafta sonu olsun. Selamlarını aileme de ileteceğim.:) sağlıcakla kal.

      Sil
  14. Çok güzel bir tablo çizmişsiniz hocam. Kişisel blog yazarları bu sorulara katılmamalılar ve öneri de sunmalılar bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman önerilere açığım Erhan Bey çok teşekkürler.

      Sil
  15. Geçen günlerde rastlamıştım meydan okumalara, merak etmiştim şu tez hazırlama yoğunluğum arasında ilgiyle takip edeceğim Fatih Hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim Rabia Hanım. Buyurun gelin; gelirken de arkadaşlarınızı da getirin. Şenlensin blogum biraz çok teşekkürler.:)

      Sil
  16. Meydan okumalar keyiflidir, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım konu sıkıntısı çekmem.:)

      Sil
  17. Fatih Bey;
    Bloğum için söylemleriniz çok güzel. Çok teşekkür ederim. Bakalım nasıl bir meydan okuma olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım beklentileri boşa çıkarmam.

      Sil
  18. Görev gibi olunca yazamıyorum . Kolay gelsin. Takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yorum ve ziyaretiniz için.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.