Meydan Okuma Yazıları 1(Çocukluk Yıllarım) - EĞİTİM PINARI

Meydan Okuma Yazıları 1(Çocukluk Yıllarım)



meydan okuma yazilari, meydan okuma, cocukluk yillarim
Meydan Okuma Yazıları 1(Çocukluk Yıllarım)


Sevgili okurlarım, meydan okuma yazılarının ilkini dün hazırlayarak 28 gün aralıksız yazılar hazırlayacağımdan bahsetmiştim. Siz değerli okuyucularımdan gelen yorumlardaki beklentilerin yüksek olması doğrusu beni biraz tedirgin etmedi desem yalan olur.

Bir kere yola da çıkmış bulunduk ve geriye dönme şansımız da kalmadı. ‘’Bir yemin ettim ki; dönemem.’’ gibi bir durum oldu. Neyse ‘’Türkmen göçü yolda dizilir.’’ Misali kafa göz yararak devam etmeye çalışacağım. Kusurlarım olursa bundan dolayı şimdiden sizlerden af dilerim.

Bu yazıları hazırlarken bazı endişelerim de oldu. Ben, ‘dünyaya yeniden gelseydim şunları yapardım’ gibi bir yazı hazırlarken bu yazıların benim özel hayatımla ilişkilendirilme ihtimali benim adıma sakıncalı bir durum oluşturabilirdi.

Okuyucularımdan ricam bu yazıları benim özel hayatımla ilişkilendirmemeleridir. Ben sadece yapamadıklarımı değil; belki kısmen yaptıklarım ve belki de hiç yapmadığım şeyleri de sıralamaya çalışacağım. Amacım: nitelikli bir yaşamın(bana göre) haritasını hazırlamaktır. Yazılarımın özel hayatımı çok fazla yansıtmadığını baştan belirtmekte fayda görüyorum.

Çocukluk Yıllarım

İlk konu başlığım çocukluk yıllarımdı. Ben bu yazımda dünyaya bir daha gelsem nasıl bir çocuk olurdum? Sorusuna cevap bulmaya çalışacağım ancak çocukluk yılları tam olarak bizlerin kontrolünde olan yıllar olmadığı için bu döneme yönelik keşkelerim biraz sınırlı olabilir. Ancak bizim çocukluk yıllarımızın bana göre bazı avantajları da vardı; en azından veliler bu kadar bilinçli olmadıklarından çocuklarını aşırı şekilde sıkmıyorlardı. Bu durum çocukların ruhsal gelişimleri adına avantajlı bir durum bile sayılabilirdi. Günümüzde çocuklarımızdan aşırı beklenti olduğu için maalesef kimi zaman onlara fayda yerine zarar bile verilmektedir. Ben yine de çocuk gözü ile bir derleme yapmaya çalışacağım.

Dünyaya bir daha çocuk olarak gelseydim:
** Anne ve babamı daha çok severdim. Günde birkaç kere anne babama sarılır ve onları öperdim.
** Büyüklerimle daha çok zaman geçirir, onlarla gezmeye giderdim.
** Kardeşlerimi kıskanmak yerine onlarla daha çok oynardım.
** Daha çok elma şekeri yer, parklarda daha çok oynardım.
** Evimize bir evcil hayvan alması için büyüklerime yalvarırdım.
** Daha az televizyon seyreder; daha çok kitap okurdum.
** Kendi yaptığım kızaklarda kayar ve tornetlerle oynardım.
** Evde zaman geçirmek yerine toprak üzerinde daha fazla oynardım.
** Kendi oyuncaklarımı kendim yapardım.
** Bisikletimle deliler gibi sokaklarda gezerdim.
** İnsanlara ve yaşlılara faydalı olabilmek için etkinliklere katılırdım, huzur evlerine giderdim.
** Sokak hayvanlarına yem alır ve onların karınlarını doyururdum.
** Annemin hazırladığı yemeklere bahane bulmak yerine imkanlarımız için şükrederdim.
** Bir enstrüman öğrenmek için kursa giderdim.
** Günlerimi daha fazla spor yapmak için dizayn ederdim.
 Görseller: psikoteklif.com




Meydan Okuma Yazıları 1(Çocukluk Yıllarım) Meydan Okuma Yazıları 1(Çocukluk Yıllarım) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 01, 2019 Rating: 5

43 yorum:

  1. Çocuklukta böyle bir bilinçte olmayışımız güzel sanki kıymetli tasasız günler kısmen yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Belki de hayatımızın en mutlu ve rahat dönemi çocukluk. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. artık böyle çocukluk dönemi kalmadı ne yazık ki bazen çocukluk yıllarımı çok özlüyorum...ne kadar kıymetli güzel yıllardı ... emeğine sağlık güzel bir yazı olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ziyaret ve değerli yorumunuz için.

      Sil
  3. Ne kadar güzel, ne kadar masum dilekler. Çocukluğumu özledim şimdi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Yıldız Hanım, yorum ve ziyaretinizle bana destek olduğunuz için.

      Sil
  4. ah yine çocuk olabilsek..öyle bir şansımız olsa...ne güzel olurdu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her insanda ''ah bir çocuk olsaydım'' isteği var galiba ama yinede her insanın içinde bir çocuk olduğunu unutmamak gerekir.

      Sil
  5. Bence oyun parkına git bir gün ve hatırla çocukluğunu.Bir şey kaybetmiş değiliz,sadece unuttuk o kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, çok değerli bir katkıda bulundunuz yurdagül Hanım, çok teşekkürler yorum ve ziyaret için.

      Sil
  6. Güzel mesajlar olmuş kalemine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de gözünüze sağlık Sibel Hanım, okuma zahmetinde bulunarak bana katkıda bulunduğunuz için.

      Sil
  7. Böyle yazman daha güzel olmuş. O maddelerden bir çoğunu ben de dedim senin gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi çocukluğunuza götürebildimse ne mutlu bana çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Ya keşke yine çocuk olabilseydim ama işte olmuyor bundan sonrasını verimli geçirmek dileği ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim temel bakış açımız bundan sonrasını bilinçli yaşamak ancak belki bu serzenişlerimiz başka insanlara faydalı olabilir. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Çocukluk evet tam olarak bizim kontrolümüzden değildi ama yine de doğal akışıyla çok güzel yıllardı.. ve klişe bir laf ama bizim çocukluğumuz şimdikinden daha güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de bizim çocukluğumuz daha güzeldi, çok teşekkürler.

      Sil
  10. Aklıma rahmetli oğlum geldi :(( Anlattıklarının çoğunu yapabildiği devirlerdi.78 doğumluydu o. Anladığım kadarıyla mutlu bir ailede büyümüşsün ve bu yazılarına aksediyor. Açık yüreklisin. Bak ilk benzer yanımızı buldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlunuzun mekanı cennet olsun inşallah. Zamansız ayrılmış bu dünyadan ancak 'her nefis ölümü tadacaktır' Günün birinde biz de onların yanına gideceğiz.

      Sil
    2. Yaşayın oğlum dilerim, hem de çok mutlu yaşayın... Kocamaaan kızım ve torunumla yaşıyorum.Daha iyiyim artık :)

      Sil
    3. Amin yazmayı unuttum galiba. Allah razı olsun oğlum :)

      Sil
    4. Çok güzel yanıtlar anne, inşallah daha nice mutlu ve sağlıklı günler yaşarız hep birlikte.

      Sil
  11. Bugünden o günlere baktığımızda kendimizde bir çok eksik şey bulmamız mümkün oluyor, bunları yeni nesillere empoze etmemiz gerekiyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Erhan Bey, bu yazıların bir amacı da gençlere ilham olmaktır ancak yine biliyoruz ki, gençler bildiklerini yapacaklar.

      Sil
  12. Çocukluğumuza olan özlemimizi yetişkinliğe biraz mola verip çocukla çocuk olarak, toprak eşeleyip, çimlerde yuvarlanak hem içimizdeki çocuğa el uzatmış hem de çevremizdeki çocukları mutlu etmiş oluruz. Şahsen çocuk gördüğüm zaman dayanamam hemen çocukluğuma dönerim 😊 Çocukluk yılları için çok eğitici dilekleriniz var. Herkesin çocuk yanına dokunan bir yazı olmuş teşekkürler 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum bu değerli yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  13. Evet güzel bir çocukluk haritası gerçekten, kalbibize sağlık :) Ben kendi adıma en azından diyebilirim ki ebeveynlerime sık sık sarılır öperim va halen de babacığa aynı şekilde sevgili bol bol göstermeye devam ediyorum :) Herkese de tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babacığa sarılmaya devam ediyorsunuz, anneciği unutuyor musunuz yoksa? kız çocukları biraz babacıdır da:)

      Sil
  14. Meydan okuma yazılarınız hayırlı olsun Fatih Bey. Merakla seriyi takip edeceğim. Bu sayede sizi de yakından tanımış olacağız. Teşekkürler bu keyifli paylaşımlar için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Gülhan Hanım. Bu yazılardan biraz beni zor tanırsınız. Zaten yazının başında yazıların özel hayatımı pek yansıtmadığını anlatmıştım. bu yazılar tam bir modelleme ve proje yazısı olacak inşallah. Belki biraz fikir sahibi olabilirsiniz. Fazla göz önünde olmayı sevmiyorun da, utangaç bir kişiliğim var. Gizemli kalmayı tercih ediyorum.:) Çok teşekkürler.

      Sil
  15. Çok uzak olmayan çocukluk dönemimi hatırladım :) güzel bir yazı olmuş Fatih Hocam, şimdiki çocukların elinde tabletler, telefonlar iletişim kurmak için konuşmayı unutuyorlar. Biz şanslıymışız sokakta saklambaçla büyüdük :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de şanslıydık, hayat her geçen gün daha zorlaşıyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  16. Beş kardeşin en küçüğü bir büyüğümden 15 yıl sonra gelen bir çocuk olarak çocukluğumu doyasıya,şımarıkca geçirdim.Ama tekrar yaşamak isterdim en sorunsuz ve en sorumsuz olduģum zamanları...
    Emeğinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sorunsuz ve en sorumsuz dönem olduğuna ben de katılıyorum. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  17. Çocukluğumu özledim birden.Güzel özetlemişsiniz..Ama hala içimizdeki çocuk bizimle,onunla konuşabiliriz bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinize katılıyorum, içimizdeki çocuğu da muhafaza etmeliyiz, Çok teşekkürler.

      Sil
  18. Çocuklukta çoğu şeyi düşünemememiz ve yapamamızdan daha doğal ne var ki ?
    Keşke tekrar çocukluk yıllarıma dönsem ve çocukluğun bütün gerekliliğini yerine getirebilsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet belki de çocukluk yıllarında bugün beklediğimiz şeyleri yapmamak doğru gözüküyor ancak bizimkisi bir iç geçirme işte. Keşkeler, keşkeler....

      Sil
  19. Her gün yazma sarti koymak insanda baski yaratabiliyor en azindan ben mecbur hissetmedigimde daha keyifle yaziyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, ben de böyle bir yöntem belirlemiş olmaktan dolayı pişman olmuş gibiyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  20. Bizim çocukluğumuz belki enstrüman çalarak ya da 2 yabancı dil öğrenerek geçmedi ama toz yutarak geçti top peşinde arkadaşlıkların en güzel olduğu yıllarda geçti. Şimdiki çocuklar bunları yapıyor da noluyor bilgisayar başında robot olmuş hepsi. Çocukluk yıllarımıza selam olsun, özlendiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim çocukluk dönemimiz bu güne göre daha iyiydi denilebilir. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.