Meydan Okuma Yazıları 5(Komşularımla İlişkilerim) - EĞİTİM PINARI

Meydan Okuma Yazıları 5(Komşularımla İlişkilerim)



Meydan Okuma Yazilari 5(Komsularimla İliskilerim)
Meydan Okuma Yazıları 5(Komşularımla İlişkilerim)


Sevgili okurlarım, meydan okuma yazılarının beşincisi ile karşınızdayım. Beşinci konu başlığım komşularımla ilişkilerimdir. Böyle bir konuyu ele alma sebebim çok farklı idi ancak yaşadığım bir olay bana bugün farklı bir yazı yazma fırsatı verdi. 
Bu yazımı diğer yazılarımda olduğu gibi madde madde değil; sizlerle dertleşme ve iç dökme şeklinde yazmaya çalışacağım.

Genelde insanlarla ilişkilerimiz, özelde ise komşularımızla ilişkilerimiz aslında bizim beynimizin içindeki düşünce kalıpları ile ilgilidir. Kuantum Düşünce Sistemine göre; nasıl düşünürsek öyle yaşarız görüşü geçerlidir. Yani bir insan, diğer insanları kötü olarak görüyorsa; onlardan sürekli olarak kötülük bekler ve kendisi de insanlara karşı kötü davranır. Bu kısır döngü böyle devam edip giderken bahsettiğimiz kişi sürekli olarak kötü olaylar yaşamaya devam eder.

Ancak insanların iyi olduğunu ve onlardan sürekli olarak iyilik görebileceğini varsayan bir insan gerçekten de büyük oranda insanlardan iyilik görür ve insanlarla güzel iletişim kurabilir.

Ben de bu bakış açısına istinaden dünyaya bir daha gelsem kendimi dünyanın en iyi, en kibar insanı olarak addeder ve komşularıma daima iyi davranır, onlardan da daima iyilik umardım gibi bir bakış açısı ile yazımı sıralayacaktım ancak yaşadığım bir olay canımı bayağı sıktı.(Bu yazıyı bir modelleme yöntemi olarak yazdığımı, çok şükür komşularımla ciddi anlamda bir sıkıntı yaşamadığımı da burada bildirmekte fayda görüyorum.)

Sevgili arkadaşlar, gerçek hayatta olduğu gibi sanal alemde de akıllarını hırslarının etkisinden kurtaramayan kötü insanlar mevcuttur. Bir süredir bloguma spam trafik alıyorum ve uzun süre bu spam trafikleri engellemek için zaman harcıyorum ve bu işi başıma açan insanlara yasal olarak neler yapabileceğimi araştırıyorum.

Doğal olarak çok verimli geçirmem gereken zaman dilimini bu lüzumsuz işlere ayırmak zorunda kalıyorum. Buradan o insanlara (ki, gerçekten bu olay bilinçli yapılmaktaysa) sesleniyorum: Ahirette sizden alacaklıyım kötü ve cahil insanlar. Bu yazı bu kadardı. Daha fazla yazmayı canım istemedi.

 Görseller: dogruhaber.com.tr

Meydan Okuma Yazıları 5(Komşularımla İlişkilerim) Meydan Okuma Yazıları 5(Komşularımla İlişkilerim) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 05, 2019 Rating: 5

54 yorum:

  1. Nasıl bakarsan öyle görürsün çok doğru. Ayrıca bu spam trafik olayını bende grupta belirttim. Bir çok arkadaş da var bu durum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Erhan Bey, bu durumu nasıl halledebiliriz? fikriniz var mı? acaba.

      Sil
  2. SEO çalışmalarında rakipler tarafından yapılan bir işlemdir aslında bu. Anti SEO yöntemi olarak bilinir ve spam linkleme olarak adlandırılır. Genelde değeri olmayan siteler vasıtasıyla yapılır. Anchor text yani çapa metni olarak ise rekabet halindeki kelimeler kullanılır. Bu sayede site arama motorları tarafından spam yer ve sıralamada geriye düşer. Tabi arama motorları her ne kadar bu durumlar için gerekli çalışmaları yürütse de hala geçerliliği mümkündür. Yalnız biz Blogger kullanıcılarının sık karşılaştığı bir durumdur bu. İstatistik kısmını sık kontrol ettiğimizi bilen kişiler, botlar aracılığıyla bizi linkliyor ve bu şekilde sitelerine trafik çekiyorlar. Yani tahminimce yapılan bu linklemenin amacı Anti SEO değil, trafik çekmek için yapılan bir kurnazlıktır. Daha önce bana ülkemizden hatta meşhur olarak nitelendirebileceğim blog yazarları tarafından yapılmıştı. Google'un bu tür durumlar için sunduğu Disavow aracı, linkleme yapan siteleri bildirmek için yeterli olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Disavow aracı ile engellemeye çalışacağım.

      Sil
  3. Fatih bey yazınız çok bilgilendirici olmuş .bu sayede spam trafik nedir ;öğrenmiş oldum. spam trafik engelleme yolunu da sayenizde öğrenmiş oldum.çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu konuda benim hiçbir bilgim yoktu. Tamamen sorarak bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Sosyalmedyakafe ve blogtecrübeme bu konuda çok şey borçluyum. Teşekkürler.

      Sil
  4. Şu günlerde yaşadığım bir olaya çok iyi örnek oldu. Kötü düşünen bir kişi evet gerçekten kötülük yapıyor ve her şey ona kötü gözüküyor. Aslında en büyük kötülüğü kendine yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yerinde tespitleriniz var çok teşekkürler.

      Sil
  5. Yazınız güzel olmuş, samimi bir dertleşme gibi. İnsan ilişkilerinde hoş görü çok önemli ama maalesef toplum olarak çok gerildik gibi bir durum var. En ufak şeyde millet sanki birbirini boğazlayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgörü ve anlayış ilişkilerimizin temelinde olmalı, çok teşekkürler.

      Sil
  6. Allah korusun ya oluyor maalesef böyle şeyler benim bloğumada oluyor.Google araçlarında bende yapmaya çalışıyorum engellemek için bu aralar azaldı çok şükür.Geçmiş olsun tez vakit sorun çözülür inşallah.

    YanıtlaSil
  7. bu nedir nasıl oluyor ben hiç bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzun yönetici paneline girdiğinizde istatistiklerden trafik kaynaklarını incelerseniz farklı yerden gelen ve anormal olan trafikleri anlayabilirsiniz. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. ben spam trafik nedir bilmediğim için açıkçası yada bana yapılıyor mu onun bile farkında olmadığım için aslında çok kötü bir durum haklısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle trafikler sizin blogunuzun google gözündeki değerini düşürmek için yapılan bazı teknik hileler. Bu konuda sosyalmedyakafede bilgilendirici yazılar var oraya bakabilirsiniz. Çok teşekkürler.

      Sil
  9. Benim ikinci bir blogum var oraya çok alakasız trafikler geliyor. Burası da neymiş diye tıklardım eskiden. Şimdilerde tıklama yapmıyorum. Önlemini almak lazım aslında. Böyle kötü komşular hepimizden uzak olsun diyorum.

    YanıtlaSil
  10. Bu gibi durumlarla sıkça karşılaşıyorum spam trafik yada web sitem adına yabancı sitelere link ekleme gibi bir sürü anti seo taktikleri uygulanmakta sürekli webmaster tols üzerinden takip ediyorum yabancı sitelerden gelen bağlantıları engelliyorum spam ipleri engellemeye çalışıyorum. Bu kişiler hakkında hukuki işlem başlatılırmı bilmiyorum ama şunu söyleyeyim sürekli takip ediniz blogunuzun hareketlerini zamanında önlem alabilmek için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, takip etmek gerekir. Birkaç türlü engelleme yöntemi var, siz hangisini daha fazla kullanıyorsunuz?

      Sil
    2. Spam trafiği engellemenin bir kaç yolu vardır Biri .htaccess ile spam yapan siteyi engellemek sitenizin alt yapısı blogger olduğu için bunu yapamazsınız. Sizin yapacağınız Google analytics hesabından saldırı yapan siteye filtre uygulayın bu yolla spam hitleri engellemiş olursunuz.

      Sil
  11. Hayatın içinde iyi niyetli olmayı ben de çok önemserim.Zaten arkamdan iş çevirseler de düşer bir şekilde önüme :)

    YanıtlaSil
  12. Bu spam trafikler bana da devamlı geliyor geçen gün alexam 9 binden 17 bine ani bir yükseliş yaşadı hala da yükseliyor birileri garip adreslerden bloguma giriş yapıyor yapanları tahmin ediyor ve hakkımı helal etmiyorum.Zaten çok büyük bir site değilim azcık tam ilerledim derken farkedip önlemini alıyorlar akıllarınca ama gün gelir ayaklarına dolanır yaptıkları ayıp diye bir şey var.Yazıp uğraşıyoruz nedir bu çekememezlik hakkım helal değil sonuna kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size katılıyorum, inşallah böyle işleri yapanların ayaklarına dolanır.

      Sil
  13. Yazınız gayet açıklayıcı olmuş emeğinize sağlık bu spam ataların eline ne geçecek merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam olarak ne amaçladıklarını anlayamadım. Çok teşekkürler yorum ve ziyaretiniz için.

      Sil
  14. Benim de istatiklerde ülkeler bölümünde bilinmeyen bölge diye birşey çıkıyor sürekli ve rakam çok yüksek🤔ne olduğunu bir türlü anlayamadım.Belki de dediğiniz spam dır.Yani oluyor böyle şeyler maalesef..

    YanıtlaSil
  15. Umarım sıkıntınızı en kısa sürede çözersiniz ve vaktinizi daha çok severek yaptığınız etkinliklere harcarsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel temenniler için çok teşekkürler, Emine Hanım.

      Sil
  16. Çok teşekkürler, yorum ve ziyaretiniz için.

    YanıtlaSil
  17. İnsanların içindeki iyilik çok önemli :)) Spam trafiğini bilmiyordum ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet size katılıyorum, hayat bize her an bir şeyler öğretiyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  18. bu spam trafik olayında bazı trafik artırma uygulamaları kullanılıyor olabilir..bazı bloggerlar bunu kendileri,kendi sitelerine trafik gelsin diye bilerek yapıyor maalsef..tabii bazı kendini bilmezler de istemdeği bloglara karşıda yapabilir..bunların haricinde nası spam trafik yapılır pek aklıma gelmiyor..emin değilim ama bi uygulama kullanılıyo olabilir..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ertuğrul Bey, bu faydalı bilgilendirme için.

      Sil
  19. Kötü insanları hiç anlamıyorum elbet yaptıklarını çekerler.
    Ne yazık ki biz iyi düşünsek de fesat ve kötü insanlar da çevremiz de her zaman var oluyor bir şekilde...

    YanıtlaSil
  20. yaşadığınız bu sevimsiz olaya üzüldüm, umarım en kısa zamanda çözersiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yorum ve ziyaretiniz için.

      Sil
  21. Köü insanlara inat, iyilik yapmaya devam. İyiler kazanacak nokta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sözün altına imza atarım, çok teşekkürler.

      Sil
  22. Spamlar sizi de vurmaya başladı Fatih Bey, biz de kaç gündür nelerle uğraşıyoruz bugün de Facebook paylaşımlarından spamlediler. Bunu yapanlara sustukça sıra herkese gelecek bu böyle bilinsin. Bunu yapan veya yapanlar her kim ise araştırma halindeyiz. Bulduğumuzda adıyla sanıyla her hesaptan ifşa etmeyi düşünüyoruz. Siz de bunu dile getirmekle çok iyi yapmışsınız. Söylensin ki bilinsin her şey. Yok öyle klavye ardından silahşörlük...

    YanıtlaSil
  23. Kötü komşu her yerde kötü komşu ise, sanal ortamda kötülük devam ediyor. Ancak, iyi komşuluk ise özler olduk. Koşturmaca, kalabalık şehirler, yaşam biçimi derken komşularımızı tanımız olduk. Komşuluk neydi unuttuk. Komşu iletişimi bugün, bir asansörde yada merdivende, kapıda karşılaştığınızda hafifi bir baş selamından öte gitmiyor artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yerinde tespitleriniz var, çok teşekkürler.

      Sil
  24. Komşuluk çok önemli tutmak bazen ailenden çok onlarla bir arada oluyorsun ilişkileri iyi tutmak gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerine göre komşularımız aileden daha yakın olabiliyor, çok teşekkürler.

      Sil
  25. Ev alma komşu al,diye meşhur bir sözümüz vardır bizim. Komşuluk şu yaşadığımız zamanda ender de bulunsa bulduğumuz zaman iyi geçinmekte fayda oluyor.Evet iyi düşünelim iyi olsun ama bazen de kötüler pat diye çıkıyor karşımıza. Bazen çok iyi niyetli olduğumu düşünüyorum, kötü insan yoktur ,diyorum ama ben varım ,diye ispatlayabiliyorlar kendilerini. Ne diyelim uzak olsunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef cennette yaşamıyoruz, böyle şeyler oluyor. Elimizden geldiğince iyilikleri öncelemek gerekir. Çok teşekkürler.

      Sil
  26. Haklı tespitleriniz var ancak elimizden geldiğince her şeyin en iyisini düşünmeliyiz diye düşünüyorum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  27. böyle şeyleri yapınca ellerine ne geçecek çok merak ediyorum bazen Allah akıl fikir versin inşallah ..lüzumsuz insanlar dan başka bir şey değiller ..bende bu spam trafiğini bilmiyordum öğrenmiş oldum sayenizde teşekkürler bu güzel bilgilendirme yazısı için emeğinize sağlık Fatih bey .... dilerim en kısa zamanda biter bu sorun . sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, değerli katkılarınız için..

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.