Meydan Okuma Yazıları 2(İlk Gençlik Yıllarım) - EĞİTİM PINARI

Meydan Okuma Yazıları 2(İlk Gençlik Yıllarım)



Meydan Okuma Yazilari, meydan okuma
Meydan Okuma Yazıları 2(İlk Gençlik Yıllarım)


Sevgili okurlarım, meydan okuma yazılarının ilkini dün hazırlamıştım. Bugün ikincisini hazırlamaya çalışacağım. İkinci konu başlığımız ilk gençlik yıllarımdır. İlk gençlik yıllarımdan da kastettiğim özellikle ortaokul ve lise yıllarıdır. Bu yıllar artık yavaş yavaş gençlik dönemine adım attığımız ve sorumluluk almaya başladığımız zaman dilimleridir. Her ne kadar bu dönemde gençlerin kanı deli deli akmakta olsa da bilinçli bir genç kendi geleceği ile alakalı güzel kararlar alabilir ve bunları uygulamaya geçirebilir.

Dünyaya bir daha genç olarak gelseydim:
** Daha çok sporla uğraşırdım; özellikle bir spor dalında usta olmak için çaba sarf ederdim.

** Bir sözlük, bir deyimler sözlüğü ve bir ansiklopedi okuyup bitirmeyi kendime hedef belirler ve bu hedefimi gerçekleştirmeye çalışırdım.

** Güzel konuşma, diksiyon kurslarına giderek güzel konuşma sanatını öğrenmeye çalışırdım.

** Hızlı okuma kurslarına giderek hızlı okuma becerimi geliştirmeye çalışırdım.

** Öğrenmek istediğim yabancı dille alakalı olarak günde 10 kelime ezberlemeye çalışırdım.

** Kendime günde 20 sayfa kitap okuma hedefi koyarak bu hedefi uygulamaya çalışırdım.

Sevgili okurlarım, yukarıdan belirlediğim hedefler benim gönlümden geçen ve ‘keşke şu bilinçle genç olsaydım’ dediğim şeylerdir. Bu hedefler kişiye göre değişkenlik gösterebilir. Önemli olan bu yaşlarda bilinçlenmek ve güzel yarınlara hazırlanmak için gerekli olan donanımlara sahip olmak için çabalamaktır. İçinizden geçen maddeleri yorumlarda belirtirseniz sevinirim.

 Görseller: Google görseller

Meydan Okuma Yazıları 2(İlk Gençlik Yıllarım) Meydan Okuma Yazıları 2(İlk Gençlik Yıllarım) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 02, 2019 Rating: 5

58 yorum:

  1. dilerim herşey gönlünüzce olur sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Genç yaşta anne olunca gençliğimi anlayamadım diyebilirim.. Yani benim gençlik yıllarım yok.:) Bunu şimdi fark ettim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her insanın hayatında kayıp saydığı bir dönem vardır ama önemli olan bundan sonrasını güzel bir şekilde yaşayabilmektir.:) Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Gençlere öğüt verilmiyor ki''Off anne/baba'' deyip geçiştirebiliyorlar. Belki o yaşlarda siz de bunları yap deseler ,yapmayacaktınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum gençlerin gözünden aynen anlattığınız gibi ancak bizde ebeveyniz işte kendimize hakim olamıyoruz. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Hızlı okuma kurslarına katıldım ben çok faydasını gördüm.
    Belkide bu kurslarda okumayı gerçek anlamı ile öğrendim.
    Öğrenciler bu kurslara katılsınlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda hemfikir olmamıza çok sevindim, yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. gfc,de görüleceği üzere izlemeye aldım ve bu cumartesi günümün belli bir zamanını bloğuna ayırdım :) Yalnız "Pınarca"profil adı beni yanılttı, sonra girişteki male ibaresiyle ayıldım. Neden bilir misin oğlum? Ben çocuklarıma samimi yorumlar yapmayı severim.Mesela "pınarca"ya aldanıp sana kızım desem, sonradan acaba ben mi çok dikkatsizim diye üzülüyorum.Baştan beri bu konuda zorluk çekerim.
    Meydan okuma aktivitesine katılamadım. O nedenle çok bilgim yok. Sadece görüyorum bloglarda. Yeterli bilgim olmadığı şeylerde yorum yapamıyorum.
    Şimdi, tarzımız benziyor diye yazdın ya, bloğunu incelemeye geldim. Paylaşımlarını gözden geçireceğim :) Sağlıcakla oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler anne, kızım da desen ziyanı yok; her erkekten kız doğar, her kızdan erkek doğar. Dolayısı ile erkeklerde kadınlık potansiyeli, kızlarda ise erkeklik potansiyeli vardır. Her şeyi kendine dert edinme, senin güzel canın sağ olsun, saygılarımla.

      Sil
    2. Teşekkürler oğlum :))

      Sil
  6. Geç değil hiç bir şey için diye düşünürüm.O yüzden bu yazdıklarınız içinde en çok içinizde ukte olandan başlayabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hiçbir şey için geç değil belki Yurdagül Hanım ancak her şey zamanında güzel ve taş yerinde ağır. Çok teşekkürler yorum ve ziyaretiniz için.

      Sil
  7. Fatih hocam biraz spor yaptım gençken şuanda da mümkün mertebe yürümeye çalışıyorum geçen senede diksiyon kursuna gittim diğerlerini bende gerçekleştiremedim ama geç kalmış sayılmayız herşeyin gönlünüzce olması dileğiyle saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey hepimizin gönlüne göre olsun Engin Bey, sadece ben değil tüm insanlar mutlu olsun. Temennimiz budur. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Aslında 22 yaş benim için gençlik yaşı. Henüz gençliğimi yaşıyorum. Bunu yapmak istiyorum dediğimde kendime yapabileceğim imkanları oluşturmaya çalışıyorum. Ve bu yazınızda bana bir öğüt olsun. İleride iyiki yapmışım konulu bir yazı yazmak için. Bu konuya değindiğiniz için teşekkürler. Yapmak istedikleriniz,yaptıklarınız olması dileğiyle.😊🌿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin kendini geliştirmen için tam zamanı aksa. Bu günlerin ve bu yaşının kıymetini bil derim ben sana çok teşekkürler.

      Sil
    2. Tavsiyelerinizi dinleyeceğim, teşekkür ederim.😊🌿

      Sil
    3. Rica ederim Aksa, zaten anladığım kadarı ile sende ileriye dönük bir hedef var ve bu hedeflerin doğrultusunda çalışmaktasın. Başarılarının devamını dilerim.

      Sil
    4. Çok teşekkür ederim.😊🌿

      Sil
    5. Ben de sana çok teşekkür ederim.:) daha fazla yazma yoksa bu seramoni, Japonların selamlaşması gibi uzayıp gidecek.:)

      Sil
  9. Ah o günlere bir dönülse, (ama şimdiki akılla) neler değişmez ki! Çok güzel maddeler😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen sizin gibi düşünüyorum. Şimdiki akılla o günlere dönme imkanımız olsa neler yapmazdık. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Merhabalar, ortaokul ve gençlik yılları cümlesi bile okuru o yıllara ışık hızıyla götürüyor şöyle bir gözümün önüne geldi benim de. Ah keşke dediğiniz gibi şu bilincimizle yeniden genç olsak:) yine de yapmak istediğiniz şeyler için geç kalmış sayılmazsınız, yaşınızı bilmiyorum ama 80 yaşında piyano öğrenmeye başlayanlar var:)şimdiden başlayın bence:) Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizi mazide bir gezinti yaptırabildimse ne mutlu bana. Siz de sağlıcakla kalın.

      Sil
  11. Yeteneklerimizi gençken keşfedelseydik hedefe doğru daha emin adımlarla daha bilinçli yürüdük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hani bir Fransız atasözü vardır ya, Yıldız Hanım: Gençler bilebilse, yaşlılar bir yapabilse diye. Maalesef her şeyi anlıyoruz ancak tren kaçtıktan sonra. Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Gençlik yıllarıma dönebilsem etrafımı kalabalaştırmak yerine, zihnimin kalabalıklaşmasını sağlardım. Büyümek için koşmaz o anları sindire sindire yaşardım heralde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin hayatı bugünkü bilinçle tekrar yaşama isteği vardır değil mi? çok teşekkürler.

      Sil
  13. Tabi ki o yıllarda yapılsa iyiydi ama şu an da yapılacak maddeler var orda sanki, ne dersin? Akademik olarak yapılacak her şeyi yapabilirsin de sportif işler için biraz zorlanılabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de sonuna kadar katılıyorum, geçmişe özlem duyarken şimdiyi de ıska geçmemek lazım değil mi? çok teşekkürler.

      Sil
  14. Çok güzel ve farklı bir yazı yazmışsınız. Ben de sizler gibi yapardım sanırım. Büyümek için acele etmez her yaşın güzelliğini yaşamaya çalışırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Meltem Hanım, anladığım kadarı ile siz zaten hayatı dolu dolu yaşıyor gibisiniz.

      Sil
  15. kaç yaşındasınız bilmiyorum ama hemen bugün başlayın istekdiklerinize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Esra Hanım, söylediğiniz gibi anı yaşamak ve her anı değerlendirmek gerekir.

      Sil
  16. Gençliğe dair maddeler de ne güzelmiş hepsinin altına ben de imza atarım gerçekten. Ha bir de gezmek görmek eylemini daha bir fazla gümdemime alırdım ben de sanırım. Ekleyebileceğim bu var. :) Teşekkürler bu güzel maddeler için Fatih bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, gezip görmek gerçekten de ihmal edilmemesi gereken faaliyetler. Dünya nimetlerinden istifade etmek gerekir. Çok teşekkürler yorum ve ziyaret için.

      Sil
  17. Fatih bey, keşke demek iyi bir şey değil. Bence şu andan tezi yok, bu bahsettiklerinizi uygulamaya başlayın. Hiçbir şey için geç kalmış sayılmazsınız. Hepsi de çok güzel hedefler olabilir. Hatta herkes uygulayabilir bunların büyük bir çoğunluğunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama Gülhan Hanım, belimiz büküldü, canımız çekildi. Artık bizden çok şey geçti gelmez bir daha neylersin.:)

      Sil
  18. Ne güzel bence yinede yapabilirsiniz bu maddeleri, yeni yerler görmek isterdim keşfetmek ek olarak ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yerler görmek çok güzel bir hedef ben bunu neden düşünemedim?:) Çok teşekkürler Rabia

      Sil
  19. Şimdiki aklım olsa... diye başlayan çok cümle var zihnimizde maalesef. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Dünya'ya ne yazık ki bir daha gelmeyeceğiz ama ölmeden yapabileceğimiz daha çok şey var güzel bir içerik olmuş eliniz sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bugünlerimizi verimli yaşamaya çalışmalıyız. Çok teşekkürler.

      Sil
  21. ah gençliğimiz ah!🙂 spor dedinizde aklıma çocukluk,gençlik yıllaım geldi,80'li yılların başları mıydı ortaları mıydı unuttum şimdi,o zamanlarda spor olsun diye tekvandoya gitmiştim,1 /1,5 ay falan sürmüştü, sarı kuşaktayken rahmetli babam,"lan eşek sıpası karete öğrenip beni mi döveceksin!"😀diye ayrılmak zorunda kalmıştım..tabii şaka bu,asıl sebep fakirlikti, fakirlik çocuk ve gençlerin hayallerini bu şekilde yıkabiliyo maalsef..neyse dilerim her şey gönlünüzce olur diyelim,elinize sağlık...✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekonomik veya başka bir manisi olanlara belki diyecek sözümüz yok Ertuğrul Bey ancak her türlü imkanı olan insanlara belki bu bakış açılarının faydası olabilir diye düşünmekteyim. Çok teşekkürler.

      Sil
  22. 38.yılımı yaşadığım şu anda, tekrar 20'li yaşlara dönseydim, hem de şimdiki aklımla, sanırım daha az hata yapardım.O zamanda şimdiki aklıma ulaşamazdım. Ama yine de o yıllara dönme hayali çok cazip geliyor insana 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, maziye göz atma fikri her zaman insanları daima heyecanlandırmaktadır. Çok teşekkürler.

      Sil
  23. İnsanın hayatında belli dönüm noktaları oluyor hayatı boyunca.Genclikte yapılan şeyler de çok önemli tabii ya da yapılmayanlar..Ben en çok geri dönüp Güzel Sanatlar Fakültesinde okumak isterdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her insanın yaşamında bir ukde var anlaşılan, çok teşekkürler.

      Sil
  24. Bu hedefleri yapmak için henüz çok geç değil

    YanıtlaSil
  25. Gençlerde bu ve benzeri bilinçleri olabilmesi için aile ve çevredeki örnek alınacak karakterler çok önem taşıyor , spor dalı dışında ki kardeşlerim milli uluslararası derece sahibi sporcular olmalarına rağmen ilk öğrenişlerinde öğretmeye çalıştıkları tekmeler dışında hiç eğilimim olmadı spora ;) ve buyük britanica die bi ansiklopedimiz vardı hatta bir sürü vardı americana temel britanica falan ama ben büyük olanı f harfine kadar okumuştu çünkü çoook asosyaldim lisede yabancıdil ağırlıklı okuyordum ve ingilizceyi de çok sevdiğimden öteki maddeleri de epey doldurmuşum , o dönemlere ait ekleyebileceğim keşkem şehir kütüphanesi olabilir oraya hiç gidemedim çok uzaktı yaaa, tarih kütüphanemiz çok güzel bir kale burcunda idi çocuk kütüphanemiz de ama şehir kütüphanesinde de vakit geçirmek isterdim ve de tiyatro grubuna katılmak belki rol yeteneğim vardı 😂😂⛇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gençlerde bilinçlenme olabilmesi için çevrede örnek alınabilecek aile büyüklerinin olması çok önemli. Bu değerli yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  26. Eğer 17-18e dönsem ben de üniversite derdine düşmeyi bırakır dünyayı dolaşırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlaşılan herkesin geçmişe dönük bir sorgulaması var. Çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.