Meydan Okuma Yazıları 6(İnsanlarla İlişkilerim) - EĞİTİM PINARI

Meydan Okuma Yazıları 6(İnsanlarla İlişkilerim)



Meydan Okuma Yazilari 5(İnsanlarla İliskilerim)
Meydan Okuma Yazıları 5(İnsanlarla İlişkilerim)


Sevgili okurlarım, meydan okuma yazılarının altıncısı ile karşınızdayım. Altıncı konu başlığım insanlarla ilişkilerimdir. Böyle bir konu başlığı seçme sebebimi dünkü yazımda biraz olsun anlatmaya gayret etmiştim. Gerçi dün komşularımla ilişkilerim konusu üzerinde odaklanmaya çalışmıştım ancak insanlar arası ilişkiler de komşularımla olan ilişkilerim konusundan fazla uzak bir konu sayılmaz.

Dünkü yazımda bir parça Kuantum Düşünse Sisteminin savlarını anlatmaya çalışmıştım. Kuantum Düşünce sistemine göre düşündüğün gibi yaşarsın görüşü hakimdir. İnsanlar hayattan ne bekliyorlarsa; ancak onu görebilirler.
Bizim kültürümüzde de ‘’korktuğum başıma geldi’’ şeklinde bir deyim vardır. Çoğumuz tecrübe etmişizdir ki, korktuğumuz şeyler başımıza gelmektedir. Bu düşünceyi bir kenara koyalım.

Pek çok insan başlarına kötü bir olay geldiğinde karşı tarafı suçlama eğilimindedir. Oysa belki de o insanlar dünyayı yanlış algılamakta ve başlarına gelen birçok felakete davetiye çıkarmaktadırlar. Kısacası başımıza gelen olayların düşünce şeklimizle alakalı olduğunu kavrayabilirsek o zaman düşüncelerimizi dolayısı ile yaşantımızı daha iyi yönetebilmeyi öğrenebiliriz.

Bunca bilgiden sonra dünyaya tekrar gelseydim, kendime ideal bir insan portresi çizer ve bu portrenin içini doldurmaya çalışırdım. Bana göre ideal insan; iletişimde bulunduğu tüm insanlara dürüst davranmasını bilen, insanlarla ilişkilerini ‘kazan-kazan’ prensibine göre düzenleyebilen, küçük meseleler için insanlarla sürtüşmeye girerek kendi değerini yerle bir etmeyecek kadar uzak görüşlü, gerektiğinde kapısı teklifsiz çalınabilecek ve yardım istenilebilecek kadar güvenilir bir insandır.

İnsanlar arası ilişkilerde şu an aklıma gelmeyen etik ve manevi değerleri yaşantısına geçiren bir insan olmak çok büyük bir bahtiyarlıktır. İdeal insan portresinin bir kısmını da siz değerli okuyucularımın doldurmasını beklemekteyim. 

Sevgili okurlarım, bu yazı ile birlikte meydan okuma yazılarına son vermek istiyorum. Açıkça söylemek gerekirse; meydan okuma yazıları bana meydan okumuş oldu, bu yazılardan beklediğim verimi alamadım.
Hem hesapta olmayan uğraşılar hem de kronik bir okuyucu kitlemin olmayışı bu türden yazı yazmamı anlamsızlaştırdı. 

Gelen yorumların çoğundan anladığım kadarı ile okuyucularım yazılarımda kendimden bahsettiğimi düşündüler. Oysa ki, yazımın en başında da belirttiğim gibi bu yazılar benim özel hayatımı tam olarak yansıtmamakta idi. Ben bu yazılarda  her insanın yapabileceği gibi geriye dönük bir iç geçirme yapmaya çalışmıştım ki, belki bazı okuyucularımıza faydası olabilir diye. Fakat yazıların maksadını aştığını görmeye başladım. Bundan dolayı da okuyucularımdan özür dileyerek bu yazı dizisine son vermek istedim. Beni anlayışla karşılayacağınızı ümit ediyorum.


 Görseller: yeniisfikirleri.net



Meydan Okuma Yazıları 6(İnsanlarla İlişkilerim) Meydan Okuma Yazıları 6(İnsanlarla İlişkilerim) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 08, 2019 Rating: 5

28 yorum:

  1. Aile, çevre ve insanlar aslında çevremizin en ağır konuları, kolay değil sanırım dökmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Erhan Bey yorum ve ziyaret için.

      Sil
  2. İdeal bir insan tanımı vardır ama gerçekte yoktur, diye düşünmekteyim.İyiliğimizle olduğu kadar hatalarımızla da insan oluyoruz,olgunlaşıyoruz.
    Meydan okumanız için tebrik ediyorum çünkü bu tip devamlı yazılar zor oluyor.Güzel ,faydalı yazılardı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mehtap Hanım, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  3. Yazılarınız ile bir yaşam felsefesi ortaya koyuyorsunuz..
    Olması gereken bir yasam..
    Teşekkürler editor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendi iseniz ne mutlu bana. Çok teşekkürler Sibel Hanım desteğinizden dolayı.

      Sil
  4. ben de nasıl düşünürsen öyle olur fikrine asla katılmayanlardanım ama siz buna inanıp hayat felsefesi yapabiliyorsanız ne güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşlerinize saygı duyuyorum ancak siz yine de bu görüşü yabana atmayın derim. Çok teşekkürler.

      Sil
  5. Hepsine yorum yazamasam da, yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. Gerçekten bu meydan okuma yazılarınız çok güzel ve faydalı. Tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yorum güzel ama şart değildir. Önemli olan sizin yazıları beğeni ile okumanızdır.

      Sil
  6. Yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Yazdıklarınız zor değil aslında bunları yapmak için tekrar dünyaya gelmek yerine yarından başlanabilir.Yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. aaa çok doğru korktuğum başıma geldi deriz biz hep işte bu da aynı kapıya çıkıyor..bunu hiç düşünmemiştim...bence yazılarınız çok kaliteli...devam etseymişsiniz keşke...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki başka formatta yazmaya devam edeceğim, beğeniler için çok teşekkürler.

      Sil
  9. Olsun yine de cesaretli bir blogger olduğunuzu göstermiş oldunuz meydan okuyarak. Evet, kendi hayatını anlatıyormuş gibi anlaşılmasını normal karşılamak lazım. Konu başlığı aile ilişkilerim, komşuluk ilişkilerim olunca, yazı içinde belirtsen de algıyı değiştiredi belki de. Ama konular çok iyiydi, bence yeni başlıklarla aynı konuda harika makalelere imza atabilirsin, buna inanıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, beğeni ve değerli yorumlarla bana katkıda bulunduğunuz için.

      Sil
  10. Çok ilgi çekici bir meydan okuma.... Gerisinin gelmesini umuyorum!!! 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, beğenmenize çok sevindim.

      Sil
  11. Ben beğenmiştim meydan okuma yazılarını bırakmana üzüldüm sanırım her gün bir yazı giriyordun ve buda insanı zorlar en güzeli kafa dağıtmak için uygun olduğunda yazmak sevgiler

    YanıtlaSil
  12. İnsanlarla ilişkilerde artık menfaat ön plana çıkmaya başladı maalesef. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitlerinizde haklılık payı var, çok teşekkürler.

      Sil
  13. Meydan okuma yazılarınızı bizlerle paylaştığınız için teşekkürler. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  14. Fatih Bey, bence gayet iyiydi meydan okumalar. Elbette kendinizden bahsedeceksiniz.Burası sizin bloğunuz ve sizin yazılarınız. Bence birkaç kişinin yorumu yüzünden bırakmasaydınız. Herkes görüşlerini dile getirmekte özgürdür sonuçta. Ama onun görüşünü uygulamanız gerekmez. Bence bir ara siz yine devam edin derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gülhan Hanım, yazıları beğenmeniz çok mutlu etti beni. Belki böyle periyodik olmasa da ara ara yazmaya devam edebilirim dediğiniz gibi.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.