Meydan Okuma Yazıları 3(Üniversite Yıllarım) - EĞİTİM PINARI

Meydan Okuma Yazıları 3(Üniversite Yıllarım)



Meydan Okuma Yazilari,
Meydan Okuma Yazıları 3(Üniversite Yıllarım)


Sevgili okurlarım, meydan okuma yazılarının ikincisini dün hazırlamıştım. Bugün üçüncüsünü hazırlamaya çalışacağım. Üçüncü konu başlığımız Üniversite yıllarımdır. Üniversite yılları, üniversite okuyan her insan için en güzel yıllardır. Üniversite yaşantısındaki dostluklar, arkadaşlıklar yaşamın hiçbir kesitinde bulunmaz. Bundan dolayı üniversite okuyan insanlar bu yılları büyük bir özlemle hatırlarlar.

Üniversite okuyan bireylerin belli başlı pişmanlıkları ise bu yılların değerini gerektiği gibi bilememek ve üniversite hayatını dolu dolu yaşayamamaktır. Başlangıçta uyum problemleri, aileden yeni ayrılmanın verdiği üzüntü falan derken bir de bakmışsınız ki; bir, iki yıl geçivermiş. Sonraki yıllar geçen günlerin telafi edilmesine yetmez. Bu sebeple bilinçli olmak ve üniversite yıllarını her açıdan verimli yaşamak gerekir. Ben de bu yazımda üniversite hayatımı sorgulayarak bir daha üniversite okusam nasıl yapardım? Sorusuna cevap arayacağım.

Bir daha üniversite okuma şansım olsaydı:
** Çevremdeki tüm insanlarla güzel geçinmeyi hedef edinir; kimse ile sürtüşmeye girmezdim.

** Kendimi o üniversitenin en kibar, en kültürlü en nezih insanı gibi kabul eder ve buna uygun davranmaya çalışırdım.

** Üniversitenin en güzel kızını sanki ben alacakmışım gibi bir ruh hali ile yaşardım.( Bu madde içinize sinmediyse görmezden gelin. Benim aklımdan geçti işte.:)

** Kendimi üniversitede akademik kariyer yapacak en güçlü aday olarak düşünürdüm ve bu alanda kendimi yetiştirmeye gayret ederdim.

** Hiç aksatmadan günde en az 1 saat kitap okurdum.

** Boş zamanlarımda 10 parmak klavye öğrenmeye çalışırdım.

** Yaratıcı düşünme becerime katkısı olsun diye farklı elimle yazı yazma çalışması yapardım. İnovasyon setlerine çalışırdım. 

** Kendime bir blog açarak birikimlerimi aktarmaya çalışırdım.

** Geleceğin en popüler mesleklerinden birkaç tanesi hakkında ciddi bilgi sahibi olmak için araştırmalar yapar ve kendimi o alanlarda da yetiştirmeye çalışırdım.

** Üniversitemde düzenlenen tüm sosyal ve sportif faaliyetlere katılırdım.

Sevgili okurlarım, yukarıda belirlediğim hedefler benim gönlümden geçen ve ‘keşke bu bilinçle üniversite okusaydım’ dediğim şeylerdir. Bu hedefler kişiye göre değişkenlik gösterebilir. Önemli olan bu yaşlarda bilinçlenmek ve güzel yarınlara hazırlanmak için gerekli olan donanımlara sahip olmak için çabalamaktır. İçinizden geçen maddeleri yorumlarda belirtirseniz sevinirim.

 Görseller: Google görseller

Meydan Okuma Yazıları 3(Üniversite Yıllarım) Meydan Okuma Yazıları 3(Üniversite Yıllarım) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 03, 2019 Rating: 5

24 yorum:

  1. Kitap okumak ve 10 parmak klavye öğrenmeyi bende çok istiyorum :) güzel hedefler olmuş gerçekten emeğine sağlık sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. On parmak klavye öğrenmek çok kolay. İnternetten program indirip çalışabilirsiniz. Bununla ilgili blogumda ''on parmak klavye kullanmayı nasıl öğrendim?'' başlıklı yazımı okumanızı tavsiye ederim.Çok teşekkürler.

      Sil
  2. Okuduğum üniversitenin büyük bir kütüphanesi vardı.Sürekli gider, kitap alırdım.Bir daha üniversiteye gidecek olsam yine aynısını yapardım.Pişmanlığım ise değmeyecek birkaç insanı fazla önemsemiş olmamdı.Ama bu da sadece üniversitede değil her zaman yaşanabilecek bir pişmanlık sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değmeyecek insanlara aşırı değer vermek insanları çok yıpratıyor ama ne yapalım ki, insanız ve her zaman böyle şeyler yaşamak durumunda kalıyoruz.Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Okulu hem çalışıp hem okuduğum gibi kendimi hiç tam bir üniversiteli gibi hissetmediğim bir dönem ne yazık ki :( Okuldan çık,nöbete koş,sonra nöbetten çık okula git ve anfilerde uyu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sitenizde geniş bir vakitte gezinmiştim. Çektiğiniz sıkıntıları okudum. Çok zorluklar çekmişsiniz Yurdagül Hanım ancak sizin gibi dirayetli insanları da çok takdir ediyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Ben bu maddelerin arasına bir de derse gelmeyenlere not vermemek maddedisini eklerdim. Tabi mantıklı sebepler hariç. Yine güzel bir meydan okumaydı. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Aksa. Derse gelmeyenlere tepkilisin anlaşılan.:)

      Sil
  5. Güzel bir meydan okuma olmuş özellikle sosyal aktivitelere katılma konusuna katılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sosyal aktiviteler çok önemlidir.

      Sil
  6. İnovasyon setlerine çalışma, 10 parmak yazma yazma ve daha fazla sosyal faaliyete katılma maddeleri güzeldi. Zaman bulunursa yapılmayacak şeyler değil aslında...

    YanıtlaSil
  7. Kitap okumak en güzel madde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okumak gerçekten de çok güzeldir,çok teşekkürler.

      Sil
  8. Bunların çoğunu yapmışım çok keyifli bi 4 yıl geçirdim keşkem olarak belki şunu eklemeliyim ben de insanlara ve sözlerine fazla kıymet vermişim keşke o kadar da bol keseden değer saçmasaydım etrafa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size üniversite yıllarınız dolu dolu geçmişe benziyor. çok teşekkürler.

      Sil
  9. Ben en çok 1. Sınıfı özlüyorum. İlk heyecan vardır dersler kolay filan :)
    Bu hedeflerden 4 tanesini yapmıyorum ben ve mezun olacağım için hem sevinç var hem hüzün var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde bulunduğunuz duygu halini çok iyi özetlemişsiniz , çok teşekkürler.

      Sil
  10. Meydan okumalarınız oldukça iyi gidiyor Fatih Bey. Benim tekrar üniversite okuma şansım olsaydı İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü okurdum. Bu sayede yurt dışında iş de bulabilirdim. Hem de çok sevdiğim İngiliz Edebiyatı eserlerini ana dilinden okurdum. Havalı da olurdu hani :) Tabii bu saatten sonra yeniden üniversite okuma niyetim falan yok ama İngilizcemi geliştirmek için çalışıyorum. Yani aslında hiçbir şey hayal değil. Yeter ki başarmak isteyelim. Teşekkürler bu keyifli yazılarınız için. Devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı dil öğrenmeye çalışmak her açıdan faydalı bir etkinliktir. Size bu çabanızda kolaylıklar dilerim. Çok teşekkürler.

      Sil
  11. Ben anneannemde kalmış okula oradan gelip gelmiştim, yurtta kalmaktan çekinmiştim, keşke bağımsızlığı ilan edip yurtta kalsaymışım ,diyorum şahsım adına:)
    En güzel yıllar üniversite yılları , gençler geleceğe yatırım açısından iyi değerlendirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke yurtta kalsaydınız, çok kazanımlar elde ederdiniz. çok teşekkürler.

      Sil
  12. Ben hepsi desem :)) Zira erken yaşta evlendim. Tabii hiçbir şeyden haberdar değildim diyemem ama, üniversitede okusaydım şimdi çok başka bir yerde olurdum.
    Bir keresinde İstanbul Cağaloğlu Kız Öğrenci Yurdu'nda odasına götürmüştü ablam. Nasıl özenmiştim anlatamam... Ablamın bizden uzak hür yaşaması hele, nasıl isterdim onun gibi okuyup, yaşayayım. Bu arada biz Uşak'ta yaşıyorduk. Eğer ailecek İstanbul'da yaşasaydık ablamın otoritesi ile çok şey değişirdi bence... Muhakkak evlenmeme mani olurdu :))
    Güzeldi... Emeğine sağlık oğlum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef erken yaşta evlenmek toplumumuzun kanayan bir yarası anne ama ne yapalım hayat devam ediyor ve maratona kaldığımız yerden devam etmek zorundayız çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.