Meydan Okuma Yazıları 4(Aile Hayatım) - EĞİTİM PINARI

Meydan Okuma Yazıları 4(Aile Hayatım)



Meydan Okuma Yazilari 4(Aile Hayatim)
Meydan Okuma Yazıları 4(Aile Hayatım)


Sevgili okurlarım, meydan okuma yazılarının dördüncüsü ile karşınızdayım. Dördüncü konu başlığım aile hayatımdır. Böyle bir konuya değinmek isteme sebebim insanların aile hayatını yaşama konusundaki eksiklikleridir.

Ülkemizde neredeyse her meslek gurubu ile alakalı olarak eğitimler verilirken; aile yaşamı ebeden, dededen kalma yöntemlerle sürdürülmeye çalışılmaktadır. Bu durum insanların ciddi anlamda hatalar yapmasına sebep oluyor. Yapılan hatalar ise aile ilişkilerimizi aşındırıyor.

Şükürler olsun ki, günümüzde bu alanda da bir parça bilinçlenme mevcuttur. Değerli okuyucularıma Doğan Cüceloğlu’nun evlenmeden önce kitabına bir göz atmalarını tavsiye edebilirim.

Geriye dönüp baktığımda aile yaşantımda aslında incir çekirdeğini doldurmayacak konuları büyüttüğümü fark ettim ancak yapılan hataların telafisi yok, bu sebeple hayatı çok bilinçli yaşamak gerekir. Bu yazımda geriye dönük bir sorgulama yaparak; bugün olsa nasıl yapardım sorusuna cevap aramaya çalışacağım.

Aile hayatımı en baştan yaşama şansım olsaydı:
** Her ne olursa olsun eşime kırıcı bir kelime konuşmamaya en baştan yemin ederdim.

** Hiçbir meselenin büyütülecek kadar büyük olmadığını kabul ederdim.

** Her durumda güzel bir sonuç elde etmenin mümkün olduğuna inanırdım.

** Eşimin isminin önüne en güzel sıfatları yerleştirerek hitap etmeyi alışkanlık edinirdim.

** Hayatı ciddiye almaz; adeta oyun gibi görür ve eğlenmeye bakardım.

** Kendimi bu dünyanın en kibar ve en anlayışlı aile reisi olarak görür ve aile üyelerine bu şekilde davranırdım.

** Çocuklarımın bana emanet olduğunu kavrar, onlara günde en az üç kere sarılırdım, onları öper ve onların da beni öpmelerini sağlardım.

** Harcadığım paranın beni fakirleştirmeyeceğini kavrar ve ailecek başka yerleri görmek için seyahatler yapardım.

** Haftanın birkaç günü ailecek akrabalarımı ziyarete giderdim.

Sevgili okurlarım, yukarıda belirlediğim hedefler benim gönlümden geçen ve ‘keşke bu bilinçle evlenseydim’ dediğim şeylerdir. Bu hedefler kişiye göre değişkenlik gösterebilir. Önemli olan bu konularda bilinçlenmek ve güzel yarınlara hazırlanmak için çabalamaktır. İçinizden geçen maddeleri yorumlarda belirtirseniz sevinirim.

 Görseller: Google görseller

Meydan Okuma Yazıları 4(Aile Hayatım) Meydan Okuma Yazıları 4(Aile Hayatım) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 04, 2019 Rating: 5

52 yorum:

  1. olsun yaaaa bunları düşündüğünüze göreee bundan sonra yapın işteeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler deeptoone bundan sonrasını bilinçli yaşamak gerekir ancak biz zaman tünelinde bir yolculuk yapalım dediydikdeee.

      Sil
  2. Farkındalığın ne zaman artacağı belli olmuyor tabii ki :) Bence hiçbir zaman geç kalınmış sayılmaz çocuklarınıza bu güzellikleri aşılayabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  3. insan acı tecrübelerden sonra toparlanıyor en çok..farkında olmanız bile güzel..bundan sonrası güzel olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler görüş ve önerileriniz için.

      Sil
  4. Geriye de pek bir şey bırakmamışsınız, keşke demeyip yapmak lazım da işte olmayabiliyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uygulamaya geçirebilmek daha önemli çok teşekkürler.

      Sil
  5. Hedefler güzel. Karşıdaki de buna değiyorsa daha da güzel. Başarılar size ;)

    YanıtlaSil
  6. Azıcık yaşını tahmin etmeye başladım :)) Olsun varsın, geçmiş, geçmiştir. Bunları düşünüp hayıflanmak da bir şeydir. Ben bile kaç yaşıma geldim, her gün bir yanımı törpülüyorum.
    Bu paylaşım da güzeldi. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler anne, keşke tahmininizi yazsaydınız. Ben de tahmininizin hangi oranda tuttuğunu öğrenmiş olurdum. :)

      Sil
    2. Kırkın etrafında dolaşıyor desem :)

      Sil
    3. Valla helal olsun anne. şapka çıkardım.:)

      Sil
  7. Motivasyon yazılarınızı okumak çok keyifli..Âdeta yaşam okulu gibi..
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizin yemek tarifleriniz de harikuladeden de öte.

      Sil
  8. Çok güzel şeyler özellikle hayatı oyun gibi görmek! Kesinlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatı oyun gibi görmek daha eğlenceli hale getirebilir, çok teşekkürler.

      Sil
  9. bunları görebilmek de büyük erdem bence ve çok güzel bir konuya değindiniz aile eğitimi şart olmalı ilk adım olarak ikinci adım olarak da ebeveynlik eğitimi şart olmalı eğitim önce aileden başlamalı

    YanıtlaSil
  10. zaten az büyüdün mü öptürmüyorlar benim ki 6 yaşında ben bebekmiyim ne öpüyon diyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç olmazsa öptürürken doya doya öpmeliyiz çocuklarımızı, teşekkürler.

      Sil
  11. Hayatı bir oyun gibi görmek enn güzeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyucularım arasında hayatı oyun gibi görmek konusunda fikir birliği olduğu anlaşılıyor, çok teşekkürler.

      Sil
  12. Bazen gerçekten incir çekirdeğini doldurmayacak şeyler yüzünden sorun yaşıyoruz.. Halbuki hiç olmasa ne güzel olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç olmasın desek de olacak biliyoruz ancak mümkün olduğunca azaltmak en doğrusu bence, teşekkürler.

      Sil
    2. Kesinlikle..
      Teşekkürler..

      Sil
    3. Ben de çok teşekkür ederim.

      Sil
  13. Bunların bilincinde olmak da güzel şey..Geleceğe yatırım ;)

    YanıtlaSil
  14. Bu tür yazılarınız cidden çok hoş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, faydalı olmasını ümit ediyorum.

      Sil
  15. Bunlar sıcacık, içi sevgi dolu maddeler olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yorum ve ziyaretiniz için.

      Sil
  16. Meydan okuma yazılarınızın diğerlerini okuyamamıştım,boş bir vaktimde bakacağım Fatih Bey. Konuyu çok anlamlı bir yazıyla ele aldığınızı düşünüyorum. Kendimizi kontrol etmenin eğitimden geçtiğine inanıyorum. İnsan yaşını aldıkça neden bu kadar fevri konuştum, neden bunu yaptım vs. diyor kendisine...
    Sonra eğitimi gerçekten alıp alamadığımız bu farkındalıklarla ortaya çıkıyor. Ne güzel ki, kaleme de almışsınız. Kesinlikle herkes okuyup üzerinde düşünmeli. Hatta Google hesabımda hemen paylaşmalıyım.
    Anlamlı bir içerik, yazdıklarınızı sorsanız herkes biliyor da uyguluyor mu ? Tartışılır... Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve paylaşım için çok teşekkürler. Evet herkes bildiğinin çoğunu yapmıyor/yapmıyoruz belki ama yine de bunları göz önünde tutmak faydalı olacaktır diye düşünmekteyim.

      Sil
  17. Keşke herkes,hepimiz yapabilsek ne güzel olur.Karar vermek uygulamaya geçmenin yarısıdır.Hayatı ciddiye almayıp,herkes ne der diye düşünmeden yaşamayı becermek isterdim.O zaman yapayım değilmi? Kolay gelsin hepimize😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bu güzel destekleyici yorum için.

      Sil
  18. Farkında olmak bile güzel. Eşler birbirine saygı ve sevgi gösterdiği sürece evlilik yürür. Ömür boyu mutluluklar :)

    YanıtlaSil
  19. Tavsiyeleriniz için çok teşekkürler :) Hiçbir şey için geç değildir. Doğan Cüceloğlu nun kitabını da not aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım size faydalı bir yazı olmuştur. Çok teşekkürler.

      Sil
  20. çok güzel yazmışsınız Fatih Bey, elinize sağlık, ayrıca eğitim sektöründe çalıştığınızı gördüm profilinizden, sizin gibi bilinçli insanların bu sektörde olması çok sevindirici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, beni çok mutlu ettiniz, saygılarımla.

      Sil
  21. Bence hiç bir şey için geç değildir. İkinci bahara inanmaz mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden inanmayayım, Özdemir Erdoğan'dan neyim eksik Allah aşkına?

      Sil
  22. Meydan okuma yazılarınız bizler için de bazı dersleri içeriyor aslında Fatih Bey. Burada söylenenleri uygulamak zor değil. Siz de bundan sonra yapabilirsiniz bunlar. Teşekkürler bu keyifli paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım faydalı bir yazı olmuştur.

      Sil
  23. Merhabalar, iyi ki yaptık dediklerimiz çok olsun..
    Keşke yapsaydık dediklerimizden.

    YanıtlaSil
  24. ne kadar güzel yazmışsınız gerçekten çok faydalı bir yazı olmuş Fatih bey dilerim bundan sonra herşey gönlünüzce olur inşallah sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, tüm güzellikler hep birlikte olsun inşallah.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.