Ben Dünyanın En Akıllı Adamıyım - EĞİTİM PINARI

Ben Dünyanın En Akıllı Adamıyım


erdal demirkiran, ben dunyanin en akilli adamiyim
Ben Dünyanın En Akıllı Adamıyım

Hayata bakış açımda köklü değişiklikler yapan kitaplardan birisi de yazar Erdal Demirkıran’ın ben dünyanın en akıllı adamıyım isimli kitabıdır. Bu kitabın benim için bu kadar önemli olması aslında çok önemli fikirler barındırmasından dolayı değildir.

Ben bu kitapta insanların iç konuşmalarının yaşamlarını ne derece etkilediğini öğrendim. Çünkü yazar kendi hayat hikayesinde kendi kendisini motive etmiş ve adeta kendi içindeki saklı hazineyi bulmuştur. Yazar günlerce kendisine ‘’ben dünyanın en akıllı adamıyım’’ diyerek adeta kendi içindeki devi uyandırmıştır.

Çocuklarımızın kendi haklarındaki kanaatleri genelde anne babaları ve öğretmenleri tarafından oluşturulmaktadır. Çocukların yapmış olduğu birkaç küçük hata ile hemen etiketlenmemesi gerekmektedir. Kendisi hakkında olumsuz kanaat geliştiren çocukların iç konuşmalarını olumsuzdan olumluya çevirmek çok kolay değildir.

Erdal Demirkıran’ın, ben dünyanın en akıllı adamıyım isimli kitabındaki yöntemler yüzde yüz başarı sağlayacaktır gibi bir iddiam olmasa da kitaptaki yöntemleri denemekten bir şey kaybetmeyiz diye düşünüyorum. Bu yöntemleri kim ne kadar hayata geçirebilir onu bilemem ancak kişisel başarıda insanların iç konuşmalarının önemli olduğuna ben de sonuna kadar inanmaktayım.

Kitaptan sizler için derlediğim bazı fikirleri sıralamak istiyorum:
Sonucu ne olursa olsun her teşebbüsü başarı olarak görmeliyiz. Başarısızlıkla ilgili kelimeleri zihnimizden söküp atabilmeliyiz.
Olumsuz telkin cümlelerini kesinlikle kullanmamalı; olumsuz cümleleri olumluya çevirerek kullanmalıyız.

Hedeflerimiz sıradan olmamalıdır. Sıradan hedefler belirlersek sıradan bir yaşam süreriz. Belirlediğimiz hedefleri herkese söylemeliyiz ki, onlardan vazgeçme ihtimalimiz kalmasın. Belirlediğimiz hedeflere sanki bir yılımız kalmış gibi çalışmalıyız.

Hedeflerimize ulaşacağımıza inanmasak bile telkin cümlelerini söylemeye devam etmeliyiz. Bu cümleleri söyledikçe inanmaya başlayacağız.
Başarıya giden yolda hayal gücünü etkili kullanmak çok önemlidir. Hayal gücümüzü öyle kullanmalıyız ki, adeta o hayalin içinde kaybolmalıyız.
Etrafımızda gördüğümüz şeyleri sevmeliyiz. Çünkü etrafımızdaki her şey bizim için yaratılmıştır.

Kendi kendine ‘’ben mükemmelim’’ gibi telkin cümlelerini sıklıkla söylemelisin. Bu cümleleri öyle söylemelisin ki, mükemmel olduğuna inanmalısın. Olumlu telkin cümlelerini 40 gün boyunca yazmalı ve kalabalık bir insan topluluğuna oluyormuş gibi okumalısın.
Varlıklar arası absürt ilişkiler kurmalı ve ters elle günde en az yarım saat yazı çalışması yapmalısın.

Yıllar sonra olmak istediğin halini hayal etmeli ve sanki olmak istediğini olmuşsun gibi gözünde canlandırmalısın.
Aslında tüm insanlar dahi olarak doğarlar fakat öğrenilmiş çaresizlikten dolayı kendilerini keşfetme imkanı bulamazlar. Tüm dahiler bir şeyi keşfettiler; kendilerini.

Erdal Demirkıran, ben dünyanın en akıllı adamıyım isimli kitabında bence bizlere önemli bir perspektif sunmaktadır: İnsanların kendi haklarındaki kanaatleri yaşamlarının kalitesini belirlemektedir. Kendi hakkımızdaki düşüncelerimiz olumsuz ise onları olumluya dönüştürebilmek için çaba sarf etmeliyiz. Sonuçta hayat bizim hayatımız ve kendi hayatımız için inisiyatif almalıyız.




Ben Dünyanın En Akıllı Adamıyım Ben Dünyanın En Akıllı Adamıyım Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 08, 2018 Rating: 5

2 yorum:

  1. Çok güzel ve özenli içerikler. Tebrik ediyorum sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler beğenileriniz bana motivasyon sağlıyor.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.