Pozitif Eğitim Neden Önemli - EĞİTİM PINARI

Pozitif Eğitim Neden Önemli



pozitif egitim, egitimde mutluluk, pozitif egitim nedir
Pozitif Eğitim Neden Önemli


Eğitim sisteminde yöntem ve tekniklerin sonu yoktur. Eğitimde hangi yöntem daha faydalıdır? Diye düşünmek yerine bazı durumlarda tüm yöntemlere açık olmak ve her yöntemi denemek faydalı olabilir. Bu anlamda göz atmamız gereken yöntem veya yaklaşımlardan biri olan pozitif eğitimdir. Pozitif eğitimin sınıf ortamında hayata geçirilmesi çok önemlidir. Bu yazımda pozitif eğitim nedir ve pozitif eğitim neden önemli sorusu üzerinde durmaya gayret göstereceğim.

Yıllardan beri akademik başarının mutluluğun ön şartı olduğu söylenip durdu. Karnesi iyi olan öğrencilerin ya da iyi bir diploma alan öğrencilerin mutlu olacağı varsayıldı, sınıf ortamında insanların hangi ruh hali ile bulundukları görmezden gelindi. Gözden kaçan en önemli nokta; tek başına akademik başarının mutluluk sebebi olmaya yetmediği idi. Aslında mutluluk akademik başarının ön şartı idi.

Akademik başarısı iyi olduğu halde yine de mutsuz olan o kadar insan var ki günümüzde; ülkenin en güzel üniversitelerinde okuduğu halde hayattan gerektiğince haz alamayan ve aradığını bulamayan insanlar eğitim sisteminde farklı bir bakış açısını zorunlu kıldı.

İşte bu farklı bakış açısı pozitif eğitimdir. Pozitif eğitim, mutlu ortamda eğitim yapan bireylerin gizil güçlerinin ortaya çıkacağını ve daha başarılı olacaklarını var sayar. Eğer insanlar mutlu bir ortamda eğitim öğretim yapma imkanına sahip olabilirlerse; kendilerine lazım olabilecek donanımları çok çabuk bir şekilde kazanırlar. Oysa kaygılı ortamlarda eğitim yapan bireylerin potansiyellerini ortaya çıkarmaları mümkün değildir.

Pozitif eğitim, bireylerin güçlü yönlerine odaklanmak suretiyle ve onlara gerekli olabilecek araç gereçleri sağlayarak eğitim öğretim yapmayı amaçlamaktadır. Pozitif eğitim, mümkün olduğunca bireylerin olumsuz yönlerini göz ardı etmeyi amaçlar. Böyle bir yaklaşımın amacı olumsuz durumların bireylere kötü telkinler vermesinin önüne geçmek olabilir.

Pozitif eğitimi hayata geçirebilmek için öğrencilere anlamlı bir hayat ve iyi belirlenmiş bir hedef gerekmektedir. Öğrencilerimize ileriye dönük güçlü hedefler belirlersek öğrenciler için eğitim öğretimin bir anlamı ve heyecanı olur. Zaten böyle bir hedef belirlenmez ise öğrencilere gerekli olan motivasyonu sağlamak kolay olmayacaktır.

Pozitif eğitimin amacı öğrencileri topluma uyumlu, iletişim becerisi yüksek, sosyal, evrensel değerlere entegre olan ve çağın gereklerine ayak uydurabilen bireyler olarak yetiştirmektir. Böyle gençlerin daha pozitif olmaları ve daha mutlu olmaları muhtemeldir.

Pozitif eğitimin olumlu yönleri merkeze alarak olumsuzlukları görmezden gelmesini Pollyannacılık olarak da düşünmemek gerekir. Bu yaklaşım sistematik bir yaklaşımdır. Pozitif eğitim, merkeze olumlu yönleri koyarken bir taraftan da olumsuzlukları görebilmeyi ve bunlara karşı doğru davranışları geliştirebilmeyi de amaçlamaktadır.

Sevgili okurlar, bu yazımda pozitif eğitim nedir ve pozitif eğitim neden önemli sorusuna cevap bulmaya çalıştım. Daha önceden blogumda yazmış olduğum eğitim öğretimle ilgili yazıların neredeyse tamamında vurgulamaya çalıştığım ana tema, eğitimde başarılı olmak için gerekli olan ön şart sevgidir teması idi. Eğitim öğretimin merkezine sevgiyi ve mutluluğu yerleştirmeden beklenen başarıyı elde etmek biraz zordur.

Gerek eğitimciler gerekse de aileler başarılı olabilmek için işin merkezine sevgiyi yerleştirmelidir. Yapılan araştırmalar insanların en fazla mutlu ortamlarda öğrendiklerini göstermektedir. Pozitif eğitim ise bu görüşü merkeze alan bir yaklaşım olması sebebi ile benim için çok önemli ve dikkate değer bir yaklaşımdır. O sebeple pozitif eğitim nedir ve pozitif eğitim neden önemli sorusunu sorma gereği duydum.
Görseller: Google görseller


Pozitif Eğitim Neden Önemli Pozitif Eğitim Neden Önemli Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 30, 2018 Rating: 5

14 yorum:

  1. Eğitimde öğrencinin mutluluğu olmazsa olmaz. Sizin de belirttiğiniz gibi mutluluk akademik başarının ön şartıdır. Bir de kesinlikle öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları da göz önünde bulundurulmalı. Faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim İbrahim Bey.

      Sil
  2. Sevgi olmadan hiçbir şey olmaz ve tabii eğitim de olmaz. Çok önemli bir konuya değinmişsiniz ve yararlı bilgiler vermişsiniz yine. Çok teşekkürler. Sayenizde sürekli güzel şeyler öğrenebiliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olabilmek çok güzel bir duygu teşekkürler.

      Sil
  3. Hocam çok önemli bir konuya parmak basmışsınız, her şeyin başı eğitim gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bana göre de eğitim bir milletin en önemli meselesidir.

      Sil
  4. Çok güzel, çok anlamlı bir yazı almışsınız kaleme tebrik ederim. Özellikle 'Karnesi iyi olan öğrencilerin ya da iyi bir diploma alan öğrencilerin mutlu olacağı varsayıldı, sınıf ortamında insanların hangi ruh hali ile bulundukları görmezden gelindi.' şu kısma yürekten katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Böyle değerli yorumlarla beni desteklemeniz çok güzel.

      Sil
  5. Pozitif eğitim önce aile de başlamalı. Artık işini hakkı ile yapan öğretmenler ve okullar azaldı maalesef. Sevgiyle ve çocukların mutlu olmasını sağlayan farkındalık yaratan öğretmenler de var tabi. Okullar ticarethaneye döndü. Çocukların mutlu bir şekilde eğitim/öğretim görmesindense yarış atı gibi koşturuluyor.
    Düşündürücü, çözüm odaklı, farkındalık yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla bana katkı sağladığınız için teşekkür ederim.

      Sil
  6. Önce insan kendisi mutlu olup bir de yaptığı işi severse bence o işte başarılı olamayacak insan yoktur.

    YanıtlaSil
  7. Akademik başarı gerçekten tek başına yeterli değil. Ve zaten günümüzdeki eğitim sistemi çocuklara nefes aldırmıyor. Sonuç olarak mutsuz çocuklar, gençler.. Bu konuya ışık tuttuğunuz için teşekkürler.. Pozitif eğitimin önemine artık daha çok dikkat çekilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorumlarınızla bana destek olduğunuz için.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.