Kesintisiz Öğrenme - EĞİTİM PINARI

Kesintisiz Öğrenme



ogrenme, kesintisiz ogrenme, bilgi
Kesintisiz Öğrenme

Okumaktan büyük zevk aldığım ve öğrenme olayının gerçekleşme aşamalarını çok güzel bir şekilde anlatan kitaplardan birisi de Yazar Mümin Sekman’ın Kesintisiz öğrenme isimli kitabıdır. Kitapta öğrenme faaliyetlerinin daha verimli bir şekilde hayata geçirilebilmesi için gerekli yöntemler mevcuttur.

Kesintisiz öğrenme kitabından edindiğim kazanımlardan bir kısmını sizler için sıralamak istiyorum.

Kitaptaki önemli tespitlerden birisi, öğrenme olayının her insan için bir zorunluluk olmasıdır. Neredeyse ‘’beşikten mezara kadar’’ öğrenmekteyiz. Mademki, öğrenmek bizim için bir zorunluluktur. O halde öğrenme faaliyetlerini eğlenceli bir hale getirebilmeliyiz. Eğlenceli hale getirilen öğrenme faaliyetleri daha kalıcı olmaktadır.

Bir Çin atasözünde ‘’öğrenme akıntıya karşı yüzmek gibidir. İlerlemezseniz gerilersiniz.’’ Der. Gerçekten de dünya üzerindeki bilgilerin birkaç yılda ikiye katlandığı günümüzde gündemden uzak kalmamak için sürekli olarak öğrenmeliyiz.

Beyindeki bilgiyi dışarıya çıkarabilmek için yapabileceğimiz en iyi faaliyet konuşmaktır. Konuşarak ve uygun soruları sorarak insanlara istediğimiz şeyleri öğretmemiz mümkündür.

Kesintisiz öğrenme kitabından edindiğim kazanımlardan bana göre en önemlisi şudur: Gerçek anlamda öğrenme o andaki bilgilerle, daha önceki bilgiler arasında bağ kurmaktır. Zihinde ne kadar çok bağ kurulabilirse öğrenme o oranda kaliteli ve fazla olur. Bundan dolayı çocuklarımızı sürekli olarak okumaya ve yeni bilgiler öğrenmeye yönlendirmeliyiz.

Başarı, en iyi şekilde başarılı insanlar arasında öğrenilir. Başarılı olmak için hayal gücünüzü etkili bir şekilde kullanmayı ve başarının sonuçlarını yaşamayı öğrenmelisiniz. Başarının sonuçlarını hayal edebilirseniz gerçekleştirmek için gerekli gücü kendinizde bulabilirsiniz.

Beynimizin bilgiyi hafızaya yerleştirirken kullandığı yöntemler şunlardır:
-         Tekrar etme
-         Fotografik kayıt
-         Mantıksal kayıt

Kendinize bir hayat amacı belirlerseniz, bilinçaltınızdaki büyük güç potansiyelini kendi yararınıza kullanabilirsiniz. Kendilerine amaç belirlemeyen insanlar potansiyellerinin farkında bile olamazlar.

Gelecekle ilgili amaçlarınızı hayal gücünüzde öyle canlandırın ki; adeta geleceğinizi duyun, koklayın, dokunun. Kısacası gelecek algınızı çok kanaldan kaydedin.

Başarının yüzde ellisi teknikleri kullanmaksa; geriye kalan yüzde ellisi de moral motivasyonu güçlü tutabilmektir.

Mutluluğun resmi kişiye göre değişse de, kendi mutluluk resminizi bulun ve o resmi kendi gündelik yaşantınıza yerleştirin. Mutluluğa ulaşmak için görme, işitme, dokunma gibi çok yönlü kanalları kullanın. Ancak mutluluğa ulaşma yolculuğunda dokunma kanalının tüm kanallardan daha etkili olduğunu da unutmayın.

Mümin Sekman’ın şu ana kadar okuduğum pek çok kitabı gibi kesintisiz öğrenme kitabı da teknik bilgiler içeren bir kitaptır. Öğrenmenin oluşumu ve gelişimi ile ilgili çok değerli fikirler mevcuttur. Bundan dolayı zaman geçirilmeden okunacak kitaplar listesinde en başlara eklemekte fayda vardır diye düşünmekteyim. Özellikle de eğitimcilerimizin okuması elzemdir.
Görseller: https://unsplash.com/




Kesintisiz Öğrenme Kesintisiz Öğrenme Reviewed by EĞİTİM PINARI on Kasım 07, 2018 Rating: 5

10 yorum:

  1. Dinin ilk emri Oku diye başlar. Ne bulursak okumak ve okumaya teşvik etmek gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  2. egitim şart bencede hayatın her anında kesintisiz isteyerek ögrenme ve daha yokmu deme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size sonuna kadar katılmaktayım. Çok teşekkürler.

      Sil
  3. "...adeta geleceğinizi duyun, koklayın, dokunun." Ne şahane bir söz :) Mümin Sekman'ın diğer kitapları gibi "Kesintisiz Öğrenme" de çok değerli ve mutlaka okunması gerekenlerden biri. Siz de çok iyi anlatmışsınız zaten bunu. Teşekkürler. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ziyaret ve güzel yorumlarla bana destek olduğunuz için çok teşekkür ederim Deniz hanım.

      Sil
  4. Öğrenmenin sonu yok gerçekten..Ben bilgiyi hafızaya kaydederken en çok fotoğrafik kayıt yöntemi yapıyorum sürekli fotoğraf çektiğim için sanırım..
    Kitaptaki bilgiler merak uyandırıcı ben de mutlaka okumak isterim, bizleri bilgilendirdiginiz icin teşekkürler 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, kısa tanıtım size faydalı oldu ise ne mutlu bana. Ben de size değerli yorumunuzla bana katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Öğrenmenin hızına erişmek gerçekten zor günümüzde ama yine de yapılacak en iyi şey okumak daha fazla okumak ve kendimizi güncellemek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum, yorum için çok teşekkürler.

      Sil

Tüm hakları fatih pınar'a aittir.. Blogger tarafından desteklenmektedir.